Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Ramowy rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

UWZGLĘDNIAJĄCY RÓŻNE FORMY AKTYWNOŚCI DZIECI

W ZGODZIE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ

 

Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego

w godzinach: 8.00 – 13.00

 

7.00 – 8.00 Swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z potrzebami dzieci.

8.00 – 8.20 Zabawy ruchowe organizowane przez nauczycielkę, w tym z uwzględnieniem pomysłów dzieci:

  • zabawy muzyczno-taneczne
  • zabawy integracyjno-ruchowe
  • zabawy rytmiczne
  • ćwiczenia gimnastyczne w grupach starszych

8.20 – 9.00 Czynności przygotowujące do spożycia śniadania i śniadanie:

  • czynności organizacyjno-porządkowe
  • czynności higieniczne

9.00 – 9.30 Swobodne zabawy dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela w kącikach zainteresowań:

  • zabawy konstrukcyjne,
  • zabawy manipulacyjne,
  • zabawy rozwijające mowę,
  • zabawy ćwiczące koncentrację uwagi,
  • zabawy rozwijające logiczne myślenie,
  • zabawy kształtujące umiejętność współdziałania,
  • zabawy rozwijające kompetencje komunikacyjne.

9.30 – 9.40 Zabawa relaksacyjno-koncentrująca sprzyjająca wyciszeniu z wykorzystaniem muzyki.

9.40 – 10.20 Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze (zespołowe, grupowe) – cykliczne zajęcia wynikające z realizacji podstawy programowej i planu pracy z wykorzystaniem metod:

  • Glottodydaktyka – wg B. Rocławskiego
  • Metoda dobrego startu – wg. M. Bogdanowicz
  • Dziecięca matematyka – wg. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
  • Edukacja przez ruch – wg D. Dziamskiej
  • Ruch Rozwijający W. Scherborne
  • zajęcia sensomotoryczne
  • zajęcia teatralne i z wykorzystaniem dramy
  • zajęcia profilaktyczne (logopedyczne;  promujące zdrowie i bezpieczeństwo)
  • zajęcia grafomotoryczne
  • zajęcia rozwijające aktywność twórczą (plastyczne, muzyczne)
  • realizacja projektów
  • zajęcia sprawnościowe i sportowe

10.20 – 10.30 Czynności przygotowujące do wyjścia do ogrodu:

  • czynności fizjologiczne
  • ubieranie się stosownie do pogody
  • ustalenie i przypomnienie zasad zabaw w ogrodzie

10.30 – 11.45 Pobyt na powietrzu:

  • spacery w najbliższej okolicy
  • obserwacje przyrodnicze
  • gry i zabawy sportowe
  • zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu rekreacyjnego

11.45 – 12.30 Przygotowanie do obiadu i obiad.

12.30 – 14.00 Odpoczynek – relaksacja (higiena układu nerwowego):

  • słuchanie muzyki
  • słuchanie bajek
  • w grupie najstarszej: swobodna aktywność dzieci wg ich pomysłów i zainteresowań, praca indywidualna, gry zespołowe

14.00 – 14.30 Czynności przygotowujące do podwieczorku:

  • zabawy ruchowe
  • zabiegi higieniczne

14.30 – 15.00 Podwieczorek.

15.00 – 17.30 W zależności od pory roku:

  • swobodne zabawy w ogrodzie lub w sali dziecięcej
  • praca indywidualna
  • gry zespołowe
  • obserwacja dzieci pod kątem umiejętności społecznych prowadzona przez nauczycieli