Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Mądre Sówki

sowa15

„Mądre Sówki” – To my – dzielne przedszkolaki –  w naszej przedszkolnej gromadce czujemy się wspaniale, bawimy i uczymy wytrwale. Kącików do zabawy mamy wiele i bawimy się wszyscy jak przyjaciele. Gry, puzzle, układanki, różne malowanki cierpliwości wymagają, ale świetnie rozwijają. W ciągu dnia tańczymy, śpiewamy i na instrumentach muzycznych gramy. W naszym przedszkolnym ogródku chętnie przebywamy i świeże powietrze noskiem wdychamy.

Nasze panie – Iwonka i Sylwia wciąż nowe zabawy nam wymyślają i o edukację naszą dbają. Pięć i sześć lat już  mamy i „Kodeks Zachowań” dobrze znamy. O naszą salę, dbamy, a w tym pomaga nam pani Zosia, nasza woźna. Zabawki na miejsce pięknie odkładamy. Co dzień  staramy się dokładnie i  sumienie wykonywać ćwiczenia i zadania w kartach pracy dzięki, którym utrwalamy wiadomości i umiejętności zdobyte w czasie zajęć.

W grupie „Mądre Sówki” realizowane są następujące programy:

  • Od przedszkolaka do pierwszaka. Program wychowania przedszkolnego
  • Dziecięca matematyka : E.Gruszczyk-Kolczyńska, E.Zielińska

Wszystkie programy są zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.

Każda „Mądra Sówka” z Bajkowego Przedszkola z radością codziennie śpiewa:

Ja chodzę tam co dzień,

obiadek dobry jem,

a po spacerze w sali

wesoło bawię się.


Kolegów dobrych mam,

nie jestem nigdy sam,

przedszkole domem drugim jest”

ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC

  • Kształcenie percepcji wzrokowej – odszukiwanie elementów na obrazku, układanie symboli (liter, cyfr) według wzoru i z pamięci.
  • Czytanie prostych wyrazów i zdań.
  • Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.
  • Wdrażanie do rozwiązywania zadań z treścią.
  • Dekodowanie i kodowanie informacji za pomocą znaków i liczb.
  • Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
  • Zachęcanie do prowadzenia obserwacji i eksperymentów i wyciągania wniosków na ich podstawie.
  • Rozbudzanie zainteresowania zjawiskami atmosferycznymi.
  • Uświadamianie, że wszyscy mają równe prawa.
  • Zwracanie uwagi na nierówności ekonomiczne panujące pomiędzy ludźmi i zwracanie uwagi, że nie należy się chwalić tym, co się posiada.
  • Uświadamianie, że dzielenie się może sprawiać radość wszystkim.
  • Rozbudzanie zainteresowania pięknem krajobrazów Polski.
  • Rozwijanie umiejętności obserwowania, porównywania, wyodrębniania cech charakterystycznych dla danego krajobrazu.
  • Uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego z nieprzestrzegania zakazów podczas zabaw wakacyjnych.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych.
  • Rozwijanie zainteresowania szkołą jako nowym środowiskiem; umożliwienie poznania i zaaklimatyzowania się w nowym środowisku.
  • Zachęcanie do zastanawiania się nad tym, co może dziecko spotkać w szkole; tworzenie pozytywnego obrazu szkoły.