Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Mądre Sówki

sowa15

 

„Mądre Sowy” Grupa „Mądrych Sówek” liczy 25 dzieci, są to 5 i 6 latki. Z dziećmi pracują nauczycielki Zofia Witkowska oraz Ewelina Pawlikowska. Dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola, są pogodne, otwarte, ciekawe i aktywne zarówno podczas zabaw jak i zajęć. Wychowankowie bardzo lubią różnego rodzaju gry i zabawy ruchowe, organizowane w sali przedszkolnej jak i na placu zabaw. Wspólnie chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie. Starają się być samodzielne i koleżeńskie. Z chęcią uczą się nowych wierszyków, piosenek i rymowanek. Bardzo też lubią zabawy ruchowe, dydaktyczne i tematyczne w kącikach zainteresowań. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą, zajęciami edukacyjnymi, zajęciami dodatkowymi oraz spacerami, dzięki czemu uśmiech nie znika z dziecięcych twarzy. Edukacja łączy się z zabawą, przez co dzieci zdobywają nowe wiadomości i umiejętności. W czasie spędzonym w przedszkolu dzieci poszerzają wiedzę , rozwijają swoje umiejętności. Przed nimi bowiem ważne wyzwanie- wkroczenie w świat liter i liczb. Pomocne w tym zakresie jest wykonywanie zadań w kartach pracy z pakietu „Plac Zabaw”. Z uśmiechem na twarzach i wiarą we własne możliwości z łatwością sprostają wszystkim wyzwaniom, a pobyt w przedszkolu będzie dla nich czasem przyjemności i wszechstronnego rozwoju.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5-6 letnich kwiecień 2020

  • zapoznanie z niektórymi elementami kultury regionalnej związanymi z Wielkanocą,
  • wdrażanie do podtrzymania tradycji świątecznych; kształtowanie poczucia rytmu;
  • utrwalenie informacji dotyczących tradycyjnych potraw wielkanocnych
  • kształtowanie zainteresowania kulturą polską, odkrywanie różnic między zwyczajami regionalnymi, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej przez zabawy ruchowe;
  • doskonalenie zdolności poznawczych przez przyporządkowywanie ilustracji do określonych dźwięków;
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych; przypomnienie cyklu rozwoju roślin;
  • utrwalenie informacji o pochodzeniu produktów spożywczych; kształtowanie umiejętności arytmetycznych;
  • rozwijanie zainteresowań technicznych; kształcenie umiejętności matematycznych, segregowania, rozdzielania symboli graficznych według przyjętego kryterium;
  • utrwalenie wiedzy o przemienności pór roku i ich cechach charakterystycznych; kształcenie zdolności poznawczych przez tworzenie i odtwarzanie rytmów wyrazowo-obrazkowych;
  • wprowadzenie pojęć ekologia, ekologiczny; wprowadzenie litery Z, z na przykładzie wyrazu zegar;
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za dobrostan naszej planety; doskonalenie percepcji wzrokowej przez wyszukiwanie różnic między obrazkami; rozwijanie kompetencji językowych przez analizę i syntezę głosek w słowach;
  • utrwalenie informacji o sposobach segregowania odpadów; rozwijanie umiejętności matematycznych podczas klasyfikowania przedmiotów według określonych cech;
  • rozbudzanie zainteresowań technicznych i konstrukcyjnych
  • zapoznanie ze sposobem działania oczyszczalni ścieków i sortowni odpadów; rozwijanie umiejętności arytmetycznych;
  • wprowadzenie litery F, f;
  • rozwijanie kompetencji poznawczych i myślenia logicznego przez ukazanie procesu powstawania papieru; rozwijanie umiejętności matematycznych podczas zapisywania prostych działań arytmetycznych;
  • wprowadzenie słownictwa określającego nazwy zawodów związanych z powstaniem książki: autor, redaktor, ilustrator, drukarz, wydawca itp.; rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach;
  • rozwijanie kompetencji poznawczych poprzez posługiwanie się modelami monet i banknotów; rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez uzupełnianie ilustracji według podanego wzoru;
  • kształtowanie percepcji wzrokowej i myślenia matematycznego poprzez rozpoznawanie cyfr i liczb; ukazanie różnic i podobieństw między biblioteką i księgarnią.

Drodzy Rodzice w związku z obecną sytuacją i brakiem możliwości codziennych zajęć w przedszkolu, będziemy za pośrednictwem strony internetowej realizować program, podając informacje na temat proponowanych zadań dla naszych pociech.

Aktualizacje będą publikowane poniżej i ułożone chronologicznie.

Drodzy rodzice w razie pytań lub wątpliwości pozostaję do Państwa dyspozycji pod adresem mailowyme.pawlikowska@zsplady.raszyn.pl. Zachęcam również do odwiedzania zakładki aktualności na naszej stronie gdzie są zamieszczane informacje dotyczące dodatkowych zajęć.

Aktualizacja 6.04.2020

Do zrealizowania od 6.04 do 10.04.2020r

Poniedziałek- Przygotowanie do Świąt

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2.zadanie- co włożyć do świątecznego koszyka

3. zadanie- piosenka do nauki

Wtorek

1. zadanie- jak dokładnie myć ręce?

2. zadanie- Wielkanocne zwyczaje

3. zadanie- samogłoski

4. zadanie- praca w książce

5-latki karty pracy 3. ćwiczenie 34a,b

6-latki karty pracy 3. ćwiczenie 40a,b

Środa

1. zadanie- zabawa ruchowa

2. zadanie- posłuchaj wiersza „Wielkanoc” P. Beręsewicz

3. zadanie- praca plastyczna

4. zadanie- spróbuj zatańczyć

Czwartek

1. zadanie- zabawa ruchowa

2. zadanie- poznajemy miesiące

3. zadanie- zegar dla dzieci

Piątek

1. zadanie- zabawa ruchowa

2. zadanie- ozdabianie pisanek, spróbuj zrobić swoje pisanki

3.zadanie- krótka relaksacja dla dzieci

Poniżej materiał z j. angielskiego