Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Mądre Sówki

Zobacz obraz źródłowy

„Sowa” – Jan Brzechwa



Na południe od Rogowa
Mieszka w leśnej dziupli sowa,
Która całą noc, do rana,
Tkwi nad książką, zaczytana.
Nie podoba się to sroce:
„Pani czyta całe noce,
Zamiast się pokrzepić drzemką,
Pani czyta wciąż po ciemku.
Czyta się, gdy światło świeci,
To zły przykład jest dla dzieci!”

Ale sowa, mądry ptak,
Odpowiada na to tak:
„U-hu, u-hu, u-hu,
Nie brzęcz mi przy uchu,
Jestem sowa płowa,
Sowa mądra głowa,
Badam dzieje pól i łąk,
Jeszcze mam czterdzieści ksiąg”.

Dzięcioł, znany weterynarz,
Rzekł: „Ty sobie źle poczynasz,
To niezdrowo, daję słowo,
To niezdrowo, moja sowo,
Dawno przecież zapadł zmrok,
Strasznie sobie psujesz wzrok,
Jak oślepniesz – będzie bieda,
Nikt ci nowych oczu nie da,
Nie pomoże i poradnia,
Czytać chcesz, to czytaj za dnia!”

Ale sowa, mądry ptak,
Odpowiada na to tak:
„U-hu, u-hu, u-hu,
Zmiataj, łapiduchu,
Jestem sowa płowa,
Sowa mądra głowa,
Trudno, niech się ściemnia w krąg,
Jeszcze mam czterdzieści ksiąg”.

Zobacz obraz źródłowy

Mądre Sowy to my- radosne pięciolatki. Jesteśmy kreatywni, ciekawi świata i pełni zapału do poznawania nowych rzeczy. W naszej przedszkolnej gromadce czujemy się wspaniale ponieważ znamy się doskonale. Przed nami dni wypełnione zabawą i nauką – przecież szykujemy się do szkoły. Uwielbiamy zabawy na świeżym powietrzu, taniec i malowanie. Chętnie wznosimy różnorodne konstrukcje z klocków, śpiewamy i ćwiczymy. Jesteśmy gotowi do podejmowania nowych wyzwań, które dopiero przed nami. A jest nas aż 25 w tym, jedenaście dziewczynek i czternastu chłopców. Jest z nas zgrana paka i z chęcią witamy każdego świeżaka. Nasze panie to Magdalena Wieteska oraz Dorota Pająk, chętnie pracujemy i zdobywamy wiedzę dzięki „Planecie Dzieci” wydawnictwa WSiP.

Zobacz obraz źródłowy

ZAJĘCIA DODATKOWE W NASZEJ GRUPIE:

PONIEDZIAŁEK: Religia 10:00-10:20

                               Zajęcia sportowe 13:10-13:30

WTOREK: Rytmika 9:30-10:00

                J.angielski 13:40-14:00

ŚRODA: Zajęcia taneczne 12:30-12:25

CZWARTEK: Rytmika 9:30-10:00

                     J.angielski 13:40-14:00

DRODZY RODZICE !

Dziś w naszej grupie odbyły się zajęcia pdt. „Origami Bawi i uczy” . Są to zajęcia wynikające z innowacji pedagogicznej napisanej przeze mnie. Zajęcia tego typu w naszej grupie będą odbywały się raz w tygodniu :)

W ramach ćwiczeń podaje link do filmu instruktażowego. Dziś wykonywaliśmy łódeczki.

https://www.bing.com/videos/search?q=proste+stateczki+z+origami&&view=detail&mid=AC0DBE1A9FF094E5960AAC0DBE1A9FF094E5960A&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dproste%2Bstateczki%2Bz%2Borigami%26FORM%3DHDRSC4

 

 

20.11.20

Dziś sztuką składania papieru robiliśmy pikaczu :). Link do filmu poniżej.

https://pl.pinterest.com/pin/396457573447517040/

Kolejne zajęcia z cyklu origami sztuka składania papieru. Dziś robiliśmy Liska. Poniżej umieszczam link instruktarzowy do ćwiczenia w domu. Życzę udanej zabawy :)

 https://pl.pinterest.com/pin/645140715365555437/?nic_v2=1a7qFf7rd 

09.10.20 

A w takim celu potrzebne nam były dziś ręczniki :), kto nie przyniósł nic straconego. poniżej umieszczam link do filmiku i przećwiczenia sobie w domu. :) 

https://pl.pinterest.com/pin/645140715365358502/

13.11.20

JĘZYK ANGIELKI 

Części ciała

Parts of the body

1. Słowa: head-głowa, eye(s)-oko(oczy), nose-nos, mouth-buzia, ear(s)-ucho(uszy), shoulder(s)- ramie(ramiona), arm(s)-ręka (ręce), hand(s)-dłoń (dłonie) , finger(s)-palec (palce), back plecy, belly-brzuch, leg(s)-noga (nogi), knee(s)-kolano (kolana), foot-stopa, feet-stopy, toe(s)-palec u stopy (palce u stóp).

2. Zwroty : clap your hands; touch your head/nose/…; nod your head; tap your knees; shake your head;

3. Przeliczanie elementów. How many fingers/legs…?

4. Piosenki:

„Ten little fingers”

I have ten little fingers.

I have ten little toes.

have two ears,

I have two eyes,

And just one little nose.

„Two clean hands”

Two clean hands and two fat thumbs,

Eight little fingers,

Ten little toes,

One round head goes nod, nod, nodding,

Two eyes peeping,

One tiny nose.

„Two little eyes”

Two little eyes to look around,

Two little ears to hear each sound,

One little nose to smell what’s sweet,

One little mouth that likes to eat.

„Head, shoulders

knees and toes”

Head, shoulders, knees and toes,

knees and toes,

Head, shoulders, knees and toes,

knees and toes,

Eyes and ears and mouth and nose,

Head, shoulders, knees and toes,

knees and toes,

Drodzy Rodzice w związku z utrudnionym kontaktem wywołanym pandemiom COVID 19 oraz odwołanym zebraniem podaję swojego maila m.wieteska@zsplady.raszyn.pl, a także numer telefonu do naszej grupy 22 353 98 90 wew: 305

Ponadto w naszej grupie będę wprowadzać innowację pedagogiczna mojego autorstwa pdt : „Origami bawi i uczy”. Zajęcia z innowacji będę przeprowadzać raz w tygodniu. Oprócz tego nasza grupa bierze udział w projekcie „Ekoludek”

Zamierzenia dydaktyczne na miesiąc listopad

Cele ogólne:

  • utrwalenie nazw członków rodziny;  
  • wprowadzenie litery Mm
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat zdjęć rodzinnych;  
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania podobieństw i różnic; 
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami czasu: dawniej, dziś i w przyszłości;  
  • łączenie w pary przedmiotów starych i nowych; 
  • kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych;  
  • pogłębianie poczucia przynależności do rodziny; 
  • wprowadzenie pojęcia drzewo genealogiczne; kształtowanie zrozumienia aspektów liczby 3
  • kształtowanie wiedzy dzieci na temat zmian związanych z ruchami Ziemi (obiegowym i obrotowym);  
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych;  
  • utrwalanie informacji o zmianach zachodzących w przyrodzie; 
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat zjawisk atmosferycznych takich, jak powstawanie chmur;  
  • doskonalenie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów i obserwacji; 
  • doskonalenie motoryki małej;  
  • poszerzanie słownika biernego i czynnego dziecka o wyrazy związane z krążeniem wody w przyrodzie; 
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych do tej pory liter;  
  • przewidywanie i doskonalenie umiejętności uważnego słuchania; 
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacji;  
  • dostrzeganie zmian w pogodzie i ich oznaczanie; 
  • wprowadzenie litery Dd
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych; 
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat różnic między zwierzętami; 
  • wprowadzenie liczby 4
  • wprowadzenie pojęć: ssaki, gady, płazy, ptaki, ryby; 
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania podobieństw i różnic; 
  • przypomnienie nazw zwierząt domowych; 
  • kształtowanie umiejętności poszukiwania informacji w różnych źródłach; 
  • kształtowanie odpowiedzialności; 
  • doskonalenie umiejętności pomagania zwierzętom; 
  • doskonalenie umiejętności uczestnictwa w scenkach dramowych; 
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania fikcji od rzeczywistości; 
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych przedmiotów; 
  • integrowanie grupy przedszkolnej; 
  • utrwalenie wiedzy dotyczącej zmian przyrodniczych związanych z nadejściem zimy; 
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania innych; 
  • doskonalenie umiejętności podawania nazw zwierząt i ich domów; 
  • uwrażliwienie na stereotypy związane z jesienią (np. jeż z jabłkiem); 
  • wprowadzenie litery Yy na podstawie liczby mnogiej; 
  • utrwalenie nazw zwierząt zapadających w sen zimowy lub hibernację; 
  • utrwalenie nazw ptaków migrujących; 
  • poszerzanie wiedzy geograficznej dzieci; 
  • utrwalenie nazw zwierząt i sposobów na przetrwanie zimy; 
  • doskonalenie umiejętności społecznych podczas pracy w grupach; 
  • wprowadzenie liczby 5