Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Mądre Sówki

Zobacz obraz źródłowy

„Sowa” – Jan Brzechwa



Na południe od Rogowa
Mieszka w leśnej dziupli sowa,
Która całą noc, do rana,
Tkwi nad książką, zaczytana.
Nie podoba się to sroce:
„Pani czyta całe noce,
Zamiast się pokrzepić drzemką,
Pani czyta wciąż po ciemku.
Czyta się, gdy światło świeci,
To zły przykład jest dla dzieci!”

Ale sowa, mądry ptak,
Odpowiada na to tak:
„U-hu, u-hu, u-hu,
Nie brzęcz mi przy uchu,
Jestem sowa płowa,
Sowa mądra głowa,
Badam dzieje pól i łąk,
Jeszcze mam czterdzieści ksiąg”.

Dzięcioł, znany weterynarz,
Rzekł: „Ty sobie źle poczynasz,
To niezdrowo, daję słowo,
To niezdrowo, moja sowo,
Dawno przecież zapadł zmrok,
Strasznie sobie psujesz wzrok,
Jak oślepniesz – będzie bieda,
Nikt ci nowych oczu nie da,
Nie pomoże i poradnia,
Czytać chcesz, to czytaj za dnia!”

Ale sowa, mądry ptak,
Odpowiada na to tak:
„U-hu, u-hu, u-hu,
Zmiataj, łapiduchu,
Jestem sowa płowa,
Sowa mądra głowa,
Trudno, niech się ściemnia w krąg,
Jeszcze mam czterdzieści ksiąg”.

Zobacz obraz źródłowy

Mądre Sowy to my- radosne pięciolatki. Jesteśmy kreatywni, ciekawi świata i pełni zapału do poznawania nowych rzeczy. W naszej przedszkolnej gromadce czujemy się wspaniale ponieważ znamy się doskonale. Przed nami dni wypełnione zabawą i nauką – przecież szykujemy się do szkoły. Uwielbiamy zabawy na świeżym powietrzu, taniec i malowanie. Chętnie wznosimy różnorodne konstrukcje z klocków, śpiewamy i ćwiczymy. Jesteśmy gotowi do podejmowania nowych wyzwań, które dopiero przed nami. A jest nas aż 25 w tym, jedenaście dziewczynek i czternastu chłopców. Jest z nas zgrana paka i z chęcią witamy każdego świeżaka. Nasze panie to Magdalena Wieteska oraz Dorota Pająk, chętnie pracujemy i zdobywamy wiedzę dzięki „Planecie Dzieci” wydawnictwa WSiP.

Zobacz obraz źródłowy

DRODZY RODZICE !

W związku z naszą wczorajszą rozmową na zebraniu założyłam już messenger na naszą grupę. Aby dołączyć do grupy należy w aplikacji messenger wyszukać nazwy MĄDRE SOWY – BAJKOWE PRZEDSZKOLE.

Zamieszczam również link do wycieczki proszę zerknąć na ofertę i zdecydować wspólnie z grupą, która opcja dla Państwa jest najciekawsza. Jeśli ustalimy już co nas interesuje ja postaram się ustalić konkretny termin, a także transport

https://kurkowo.pl/

Drodzy Rodzice w związku z utrudnionym kontaktem wywołanym pandemiom COVID 19 oraz odwołanym zebraniem podaję swojego maila m.wieteska@zsplady.raszyn.pl, a także numer telefonu do naszej grupy 22 353 98 90 wew: 305 Poniże zamieszczam zdjęcia Pakietów na jakich w tym roku szkolnym będziemy pracować. Pakiet ten nazywa się „Planeta Dzieci” wydawnictwa WSiP. Zawiera on 4 zeszyty na każdą porę roku ze zróżnicowanymi zadaniami. książeczki są przejrzyste, kolorowe, zawierają ciekawe zadania. Ponadto w pakiecie znajduje się zeszyt do grafomotoryki, a także dwa zeszyty z pracami plastycznymi. jako iż jesteśmy pięciolatkami prawie starszakami w pakiecie można znaleźć pomoce do poznawania liter i cyferek.

Ponadto w naszej grupie będę wprowadzać innowację pedagogiczna mojego autorstwa pdt : „Origami bawi i uczy”. Zajęcia z innowacji będę przeprowadzać raz w tygodniu. Oprócz tego nasza grupa bierze udział w projekcie „Ekoludek”

Miesięczny plan pracy – wrzesień

Cele ogólne:

· wprowadzenie pojęć: koleżeńskość, bezpieczeństwo;

· zapoznanie dzieci z salą i przedszkolem;

· poznawanie sposobów pomocy nowym koleżankom i kolegom; rozwijanie umiejętności nazywania emocji i mówienia o nich oraz pozytywnego reagowania na nowe sytuacje i osoby; budzenie postaw zainteresowania drugą osobą;

· poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach; spokojne oczekiwanie na swoją kolej; podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;

· nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;

· nabieranie przeświadczenia o pozytywnej roli współpracy w osiąganiu celu;

· poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;

· poznawanie i organizowanie kącików tematycznych; rozwijanie umiejętności opisywania i charakteryzowania kącików tematycznych poprzez wypowiedzi i klasyfikowanie przedmiotów; rozbudzanie zainteresowań i ciekawości poznawczej; przestrzeganie zasad zgodnej zabawy i prawa do korzystania z kącików przez kolegów i koleżanki;

· poznanie sposobów spędzenia wakacji przez koleżanki i kolegów z grupy; rozpoznawanie oznaczeń i charakterystycznych miejsc na mapie Polski i Europy;

· poznawanie portretu jako dziedziny sztuki; poznanie zasad działania prostego aparatu fotograficznego;

· poznanie zawodów w otoczeniu dziecka – poznanie imion pracowników przedszkola i pełnionych przez nich funkcji; uświadamianie roli osób dorosłych w życiu przedszkola i szacunku do wykonywanej przez nich pracy;

· poznawanie zawodów służących bezpieczeństwu całego społeczeństwa – policjant, ratownik, strażak;

· nazywanie narzędzi i przyborów codziennego użytku;

· rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności rzutu do celu i współpracy w grupie;

· kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;

· posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między;

· kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabaw ruchowych, tańca itp.;

· rozwijanie poczucia rytmu poprzez grę na instrumentach perkusyjnych i innych przedmiotach;

· rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;

· rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;

· rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne);

· rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie); odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich; dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a; wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;

· zachęcanie do słuchania i stosowania słów i zwrotów w języku angielskim;

· rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenki Planeta dzieci, tekstów powitanek i krótkich rymowanek;

· rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;

· wdrażanie do stosowania zasad bezpieczeństwa w przedszkolu i na ulicy – utrwalanie zasad poruszania się po chodniku i przechodzenia przez jezdnię, podczas jazdy samochodem; poznanie wyglądu i znaczenia sygnalizacji świetlnej i znaków drogowych;

· rozwijanie umiejętności dostrzegania niebezpieczeństw wynikających z kontaktów z nieznajomym; kształtowanie postaw asertywnych w kontaktach z nieznajomymi; poznawanie sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu ludzi;

· poznanie numerów alarmowych (112, 999, 998, 997); kształtowanie umiejętności przeprowadzenia rozmowy w celu wezwania pomocy;

· poznanie zasad bezpiecznego korzystania z różnych narzędzi, urządzeń oraz podczas wykonywania doświadczeń chemicznych itp.;

· kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;

· dostrzeganie regularności; konstruowanie rytmów 2-, 3-elementowych; poznanie układów figur geometrycznych; utrwalenie nazw figur geometrycznych;

· kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

Codzienne aktywności:

· zabawy dowolne w kącikach tematycznych według zainteresowań i inwencji dzieci przy niewielkim wsparciu N.; poznawanie otoczenia, zachęcanie do różnej aktywności;

· stwarzanie atmosfery życzliwości i akceptacji poprzez powitanki, np. Do przedszkola lub Witaj…;

· kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;

· wdrażanie do samodzielności poprzez przygotowanie stolików do posiłków, zajęć, sprzątanie po posiłkach, zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek, wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw;

· zestaw ćwiczeń porannych nr 1, 2;

· zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1, 2;

· pobyt na świeżym powietrzu – spacer w okolicy przedszkola;

· zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.