Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Mądre Sówki

sowa15

 

„Mądre Sowy” Grupa „Mądrych Sówek” liczy 25 dzieci, są to 5 i 6 latki. Z dziećmi pracują nauczycielki Zofia Witkowska oraz Ewelina Pawlikowska. Dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola, są pogodne, otwarte, ciekawe i aktywne zarówno podczas zabaw jak i zajęć. Wychowankowie bardzo lubią różnego rodzaju gry i zabawy ruchowe, organizowane w sali przedszkolnej jak i na placu zabaw. Wspólnie chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie. Starają się być samodzielne i koleżeńskie. Z chęcią uczą się nowych wierszyków, piosenek i rymowanek. Bardzo też lubią zabawy ruchowe, dydaktyczne i tematyczne w kącikach zainteresowań. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą, zajęciami edukacyjnymi, zajęciami dodatkowymi oraz spacerami, dzięki czemu uśmiech nie znika z dziecięcych twarzy. Edukacja łączy się z zabawą, przez co dzieci zdobywają nowe wiadomości i umiejętności. W czasie spędzonym w przedszkolu dzieci poszerzają wiedzę , rozwijają swoje umiejętności. Przed nimi bowiem ważne wyzwanie- wkroczenie w świat liter i liczb. Pomocne w tym zakresie jest wykonywanie zadań w kartach pracy z pakietu „Plac Zabaw”. Z uśmiechem na twarzach i wiarą we własne możliwości z łatwością sprostają wszystkim wyzwaniom, a pobyt w przedszkolu będzie dla nich czasem przyjemności i wszechstronnego rozwoju.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5-6 letnich czerwiec 2020

  • zapoznanie dzieci z uniwersalnymi prawami i obowiązkami dzieci na całym świecie; rozpoznawanie i identyfikowanie symboli graficznych; doskonalenie umiejętności przeliczania słów w zdaniach; doskonalenie umiejętności czytania;
  • wspomaganie rozwoju intelektualnego poprzez rozmowy i dyskusje dotyczące przestrzegania praw dzieci na całym świecie;
  • kształtowanie rozwoju poznawczego poprzez samodzielne wyszukiwanie informacji na temat różnic i podobieństw rówieśników w różnych krajach;
  • rozwijanie fantazji i wyobraźni; rozwijanie zdolności językowych poprzez tworzenie rymów do słów; doskonalenie umiejętności matematycznych poprzez rysowanie symetrycznych figur;
  • poszerzanie zasobu słownictwa, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy ruchowe, rozwijanie kompetencji społecznych;
  • rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez wprowadzenie znaku „–”;
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania kontynentów na mapie; tworzenie kolekcji zwierząt na podstawie mapy świata, rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez posługiwanie się modelami monet i banknotów;
  • wdrażanie do samodzielnego poszukiwania informacji o zwierzętach w różnych źródłach (książki, ilustracje, albumy); rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach; określanie głoski w nagłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej;
  • poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po lesie; wspomaganie rozwoju intelektualnego poprzez przyporządkowanie ilustracji usłyszanym dźwiękom;
  • utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas kontaktu z nieznajomymi zwierzętami; poszerzanie zasobu słownictwa o pojęcia związane z pierwszą pomocą;
  • rozwijanie kompetencji językowych poprzez wdrażanie do rozumienia żartów słownych i obrazkowych;
  • utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się podczas burzy, ćwiczenie umiejętności matematycznych poprzez odtwarzanie treści opowiadań ilustrowanych, wspomaganie rozwoju umysłowego poprzez eksperymentowanie, sprawdzanie i weryfikowanie hipotez;
  • wspomaganie rozwoju umysłowego poprzez eksperymentowanie, sprawdzanie i weryfikowanie hipotez; rozwijanie spostrzegania wzrokowego poprzez uzupełnianie ilustracji według podanego wzoru;
  • wspomaganie umiejętności matematycznych rytmicznych poprzez stosowanie nazw dni tygodnia; tworzenie kalendarza letniej pogody; doskonalenie umiejętności różnicowania samogłosek i spółgłosek;
  • kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez kontakt z dziełami malarskimi; doskonalenie umiejętności określania kierunków na kartce papieru; rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach;
  • utrwalenie zasad bezpieczeństwa, w tym bezpiecznego poruszania się po szlakach turystycznych;
  • określanie głoski w nagłosie i wygłosie słów związanych z morzem, tworzenie łańcucha skojarzeń językowych;
  • utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się nad wodą, w lesie, w górach; wdrażanie do rozpoznawania symboli i znaków oraz podawania ich nazw;

Drodzy Rodzice w związku z obecną sytuacją i brakiem możliwości codziennych zajęć w przedszkolu, będziemy za pośrednictwem strony internetowej realizować program, podając informacje na temat proponowanych zadań dla naszych pociech.

Aktualizacje będą publikowane poniżej i ułożone chronologicznie.

Drodzy rodzice w razie pytań lub wątpliwości pozostaję do Państwa dyspozycji pod adresem mailowyme.pawlikowska@zsplady.raszyn.pl. Zachęcam również do odwiedzania zakładki aktualności na naszej stronie gdzie są zamieszczane informacje dotyczące dodatkowych zajęć.

Aktualizacja 15.06.2020 „Lato”

do realizacji 15.06-19.06

Poniedziałek

1. Zadanie-zabawa ruchowa

2.Zadanie jak mieszać kolory

3.Zadanie. Skąd się biorą burze?

Wtorek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2.Zadanie-zagadki

3.Zadanie-praca w książce

5-latki KP4, 33b

6-latki Kp4,39a

środa

1.Zadanie -powitanie

2. zadanie- piosenka

3. Zadanie „Jak powstaje deszcz?”

Czwartek

1. Zadanie – zabawa ruchowa

2. Zadanie- Jak powstaje tęcza

3. Zadanie -praca w książce

5-latki KP4, 34a, b

6-latki KP4, 40a,b

Piątek

1.Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- Zjawiska atmosferyczne

3.Zadanie- praca plastyczna

Aktualizacja 8.06.2020 „Lato”

do realizacji 8.06-12.06

Poniedziałek

1.Zadanie-zabawa z nakrętkami

2.Zadanie- z wizytą w zoo

3.Zadanie-praca w książce

5-latki KP4, 29

6-latki KP4 35a,b

Wtorek

1.Zadanie- Zabawa ruchowa

2.Zadanie-Polskie zwierzęta

3.Zadanie- zwierzęta leśne

Środa

1.Zadanie-zabawa ruchowa

2.Zadanie- zwierzęta i ich dzieci

3.Zadanie- praca w książce

5-latki KP4 -30

6-latki KP4-36a,b

Piątek

1. Zadanie-zabawa ruchowa

2.Zadanie-praca plastyczna

3.Zadanie-matematyka

Aktualizacja 1.06.2020r

Do zrealizowania 1.06-5.06

Poniedziałek

1. Zadanie-zabawa ruchowa

2. Zadanie- Życzenia

3.Zadanie- piosenka

Wtorek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- Dzieci na świecie

3. Zadanie- prawa Dziecka

4. Zadanie – piosenka

Środa

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2.Zadanie- „Marzenia się spełniają”-opowiadanie

3. Zadanie- praca plastyczna

Czwartek

1. Zadanie – zabawa ruchowa

2. Zadanie-matematyka

3.Zadanie-praca w książce

5-latki KP4.26a

6-latki KP4 29a,b

Piątek

1.Zadanie-zabawa ruchowa

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

2.Zadanie-głoski i sylaby

3.Zadanie praca w książce

5-latki KP4. 26B

6-latki KP$ 30a,b

Aktualizacja 25.05.2020 „Święto Mamy i Taty”

Do realizacji 25.05-29.05

Poniedziałek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- „Moja Rodzina”

https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY

3. Zadanie- praca w książce

5-latki KP4.22 portret i opis mamy

6-latki KP4-24a,b

Wtorek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie-wysłuchaj opowiadanie

3. Zadanie- praca w książce

5-latki KP4.23

6-latki KP4. 25A,b

Środa

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- zawody rodziców

https://www.youtube.com/watch?v=_NiXDHBpSh8

3. Zadanie- piosenka

Czwartek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2.Zadanie- moja rodzina

3.Zadanie- praca plastyczna

Piątek

1. Zadanie-zabawa ruchowa

2.Zadanie- naucz się wiersza

3. Zadanie- zabawa dla dzieci i rodziców

4. Zadanie- bajka relaksacyjna

Aktualizacja 18.05.2020

Do zrealizowania 18.05-22.05 „W krainie muzyki”

Poniedziałek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- Poznajemy instrumenty

3. Zadanie- Dźwięki instrumentów

4. Zadanie- praca w książce

5-latki część 4 14a ćw 1,2

6-latki część 4 17a,b

Wtorek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- wprowadzenie litery H

3. Zadanie

4. Zadanie praca w książce część 4 litera H

Środa

1. Zadanie – zabawa ruchowa

2. Zadanie- zabawy logopedyczne

3. Zadanie- praca plastyczna

Czwartek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- Piosenka

3. Zadanie- Praca w książce

5-latki część 4 ćw 15

6-latki część 4 ćw 18a,b

Piątek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2.Zadanie- relaksacja

3.Zadanie

Aktualizacja 11.05.2020

Do zrealizowania 11.05- 15.05.2020 „Wrażenia i uczucia”

Poniedziałek

Zadanie 1. Zabawa ruchowa

Zadanie 2. „Emocje”

3. Zadanie- piosenka

4. Zadanie- praca w książce

5-latki część 4 19,b

6-latki część 4 21a,b

Wtorek

1.Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- „Skąd się biorą łzy”

3. Zadanie- Bajka o emocjach

4. Zadanie- praca w książce

5-latki część 4 ćwiczenie 20b

6- latki część 4 ćwiczenie 22a

Środa

1.Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie „Jak wydobywa się emocje”

3.Zadanie- Nauka czytania

Czwartek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie – matematyka

3.Zadanie- praca w książce

5-latki W.56 (teczka)

6-latki część 4 22b, 23a

Piątek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- dziecięce masażyki

3. Zadanie- praca plastyczna

Aktualizacja 4.05.2020r

Realizacja 4.05- 8.05.2020r

Poniedziałek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- Polskie krajobrazy

3. Zadanie praca w książce

5-latki część 4 11a

6-latki część 4 13a,b

Wtorek

1.Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- Legendy Warszawskie

3. Zadanie- piosenka

4. Zadanie praca w książce

5-latki część 4 10a,b

6-latki część 4 12a,b

Środa

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- Higiena

3. Zadanie- pisanie liter

Czwartek

1. zadanie-zabawa ruchowa

2. Zadanie- „Polska”-prezentacja dla dzieci

3. Zadanie- praca w książce

5-latki część 4 11a

6-latki część 4 13a,b

Piątek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- legenda o powstaniu Wisły

3. Zadanie- zagadki o Polsce

Aktualizacja 27.04.2020r

Do zrealizowania 27.04-30.04

Poniedziałek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- Jak powstaje papier?

3. Zadanie- Wprowadzenie litery F

4. Zadanie- praca w książce z literą F część 4

Wtorek

1. Zadanie- Zabawa ruchowa

2. Zadanie- Jak powstaje książka

3.Zadanie- Eksperymenty

4. Zadanie- przeczytanie z rodzicami ulubionej książki

Środa

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- matematyka

3. Zadanie- piosenka

Czwartek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- Polskie Symbole Narodowe

3. Zadanie- Praca plastyczna

Do zrealizowania od 20.04-24.04.2020r

Poniedziałek

1. zadanie- zabawa ruchowa

2. zadanie „Jak dbać o naszą planetę”

3. zadanie- piosenka o planecie

Wtorek

1. zadanie- zabawa ruchowa

2. zadanie- film edukacyjny o naszej planecie

3. zadanie- praca w książce

5- latki część 4 , zadanie 1a,b

6-latki część 4, zadanie 2a oraz wypychanka 46

Środa

1. zadanie- zabawa ruchowa

2.zadanie- „Segreguj odpady”

3. zadanie- matematyka

Czwartek

1. zadanie- zabawa ruchowa

2. zadanie- „skąd się bierze prąd”

3. zadanie- „Nauka czytania 4 litery”

Piątek

1. zadanie- zabawa ruchowa

2. zadanie- praca plastyczna

3.zadanie- bajka edukacyjna „Ekologiczny dom”

Do zrealizowania 14.04-17.04

Wtorek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- wprowadzenie litery Ł

3. zadanie – praca w książce z literą Ł część 3

Środa

1. Zadanie – Wiosna w polu

2. Zadanie- praca plastyczna

Czwartek

1. zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- piosenka do nauczenia

3. Zadanie- zagadki

Piątek

1. Zadanie- zabawa ruchowa

2. Zadanie- posłuchaj opowiadania

3. Zadanie- praca w książce

5-latki część 3 37a,b

6-latki część 3 44a,b

Poniżej materiał z j. angielskiego