Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Mądre Sówki

sowa15

„Mądre Sówki” – To my – dzielne przedszkolaki –  w naszej przedszkolnej gromadce czujemy się wspaniale, bawimy i uczymy wytrwale. Kącików do zabawy mamy wiele i bawimy się wszyscy jak przyjaciele. Gry, puzzle, układanki, różne malowanki cierpliwości wymagają, ale świetnie rozwijają. W ciągu dnia tańczymy, śpiewamy i na instrumentach muzycznych gramy. W naszym przedszkolnym ogródku chętnie przebywamy i świeże powietrze noskiem wdychamy.

Nasze panie – Iwonka i Sylwia wciąż nowe zabawy nam wymyślają i o edukację naszą dbają. Pięć i sześć lat już  mamy i „Kodeks Zachowań” dobrze znamy. O naszą salę, dbamy, a w tym pomaga nam pani Zosia, nasza woźna. Zabawki na miejsce pięknie odkładamy. Co dzień  staramy się dokładnie i  sumienie wykonywać ćwiczenia i zadania w kartach pracy dzięki, którym utrwalamy wiadomości i umiejętności zdobyte w czasie zajęć.

W grupie „Mądre Sówki” realizowane są następujące programy:

  • Od przedszkolaka do pierwszaka. Program wychowania przedszkolnego
  • Dziecięca matematyka : E.Gruszczyk-Kolczyńska, E.Zielińska

Wszystkie programy są zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.

Każda „Mądra Sówka” z Bajkowego Przedszkola z radością codziennie śpiewa:

Ja chodzę tam co dzień,

obiadek dobry jem,

a po spacerze w sali

wesoło bawię się.


Kolegów dobrych mam,

nie jestem nigdy sam,

przedszkole domem drugim jest”

 

ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE DLA GRUPY „MĄDRE SÓWKI” NA MIESIĄC MAJ

 

  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych, muzycznych.
  • Zachęcanie do prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków na ich podstawie.
  • Uświadamianie, że dzielenie się może sprawiać radość wszystkim.
  • Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta.
  • Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.
  • Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
  • Wprowadzenie liter ł, Ł, z, Z,
  • Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.
  • Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.
  • Uświadomienie dzieciom, że zwierzęta też przeżywają emocje, odczuwają radość i ból.
  • Uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego ze spotkania z nieznajomym zwierzęciem.
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc (przychodnia weterynaryjna) i osób tam pracujących (weterynarz).
  • Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  • Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 0, 10 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
  • Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności, dodawania i odejmowania.
  • Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
  • Kształcenie percepcji wzrokowej – odszukiwanie elementów na obrazku, składanie obrazka z części – przygotowanie do czytania i pisania.