Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Tropiciele

Nasza grupa liczy 25 dzieci w wieku 5,6 lat. Nasi podopieczni bardzo chętnie przychodzą do przedszkola i uczestniczą w zajęciach oraz zabawach dowolnych, a także organizowanych przez nauczycielki. Jesteśmy już starszakami, więc przygotowujemy się systematycznie do roli ucznia. Dzięki różnym ćwiczeniom stosowanym podczas zajęć szybciej się koncentrujemy, skupiamy uwagę i zapamiętujemy nowe treści. Każdy starszak w naszej grupie zna kodeks przedszkolaka i stara się przestrzegać zasad. Lubimy bawić się z naszymi kolegami w kącikach zainteresowań, ponieważ są ciekawe i znajduje się w nich wiele zabawek. Mnóstwo radości sprawiają nam zabawy na placu przedszkolnym oraz spacery po najbliższej okolicy. Dzieci starają się być dla siebie miłe i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera w grupie jest wspaniała.
W grupie pracują Panie:
1. Ewelina Pawlikowska- nauczyciel
2. Zofia Witkowska- wicedyrektor
3. Jolanta Morawska- terapeuta, nauczyciel wspomagający
4. Wiesława Wróbel- woźna oddziałowa

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE Kwiecień 2021

Cele ogólne:

  • rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: tradycja, szacunek oraz pojęć związanych ze świętami, np. palma, kraszanki, pisanki, miejscami użyteczności publicznej: kino, teatr, muzeum, kukiełka, marionetka, a także zawodami: scenarzysta, aktor, kostiumograf, etnograf;
  • rozwijanie umiejętności budowania logicznej wypowiedzi i mowy opowieściowej, w trakcie tworzenia fabuły opowiadania; rozwijanie wyobraźni dzieci;
  • doskonalenie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych; pamięciowe opanowywanie tekstów wierszy i piosenek oraz słownictwa w j. polskim i angielskim;
  • stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem oraz wprowadzanie litery f, F;
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 9 i owalujako figury geometrycznej; stwarzanie możliwości do manipulowania figurami i przedmiotami i obserwacji odbicia lustrzanego; tworzenie osi symetrii przez składanie papieru i obserwowaniu efektów pracy; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy;
  • kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak szacunek do ludzi, ich pracy, zwierząt, przyrody i przedmiotów czy tradycji przez uświadomienie konieczności właściwego zachowania w miejscach użyteczności publicznej, stosowania się do ogólnie obowiązujących norm;
  • kształtowanie postaw prorodzinnych i patriotycznych poprzez uświadomienie znaczenia tradycji dla świadomości rodzinnej i narodowej – zwyczaje związane ze świętami, regionem (potrawy, strój ludowy, zwyczaje, muzyka, wytwory ludowe);
  • rozwijanie umiejętności muzycznych, wokalnych i tanecznych przez naukę nowych piosenek „Święta wielkanocne”, „Piosenka lalkarza” i tańców „Szewc”, „Klepany”, polonez;
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci, stwarzanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej – gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych;
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci podczas przeprowadzania prostych doświadczeń, obserwowania ich wyników i wyciągania wniosków na tej podstawie;
  • rozwijanie kreatywności i samo­dzielności dzieci w planowaniu i realizacji działań, np. podczas przygotowywania spotkania z okazji Wielkanocy;
  • rozwijanie doznań sensorycznych i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej podczas zabaw w KDS;
  • rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, rysowania po śladzie, zabaw w ramach KDS; stwarzanie możliwości do podejmowania prób pisania w liniaturze i w kratch

Zadania do realizacji w dniach 12-16.04.2021r.

Zadania do realizacji od dnia 06.04 do 09.04.2021r.

Zadania do realizacji od dn.29.03 do 02.04Wielkanoc

Poniedziałek

1. Zabawa ruchowa

2. Zwyczaje Wielkanocne

3. „Historia Wielkanocnego zajączka”

4. Praca w książce

6-latki KP3str 48,49

5-latki KP3 str 40

Wtorek

1. Zabawa ruchowa

2. „Wielkanocna Piosenka”

3. Matematyka

4. Relaksacja

Środa

1. Zabawa ruchowa

2. „Wielkanocny koszyczek”

3. Praca w książce

6-latki KP 3 str50

5-latkiKP3 str 42, 43

4. Joga dla dzieci

Czwartek

1. Zabawa ruchowa

2. Poznanie literyJ,j

3. „Metody zdobienia jajek”

4. Praca plastyczna

Piątek

1. Zabawa ruchowa

2. „Śmigus dyngus”

3. Praca w książce

6-latki KP3 str63

5-latki KP3 str44,45

4. Życzenia

Zajęcia dodatkowe:

ZAJĘCIA TANECZNE:

Pierwsze zajęcia – https://www.youtube.com/playlist?list=PLGw5pTauAwYpw4bt9iJUJ1IV9COHfAJWz

Drugie – https://www.youtube.com/watch?v=bz3j5_tjqLg&list=PLGw5pTauAwYrXB-_n5dEAtZ5bBuxSPjsc&index=3

Trzecie – https://www.youtube.com/playlist?list=PLGw5pTauAwYrtSICGBmHNzh29M4eg_s3v

Zajęcia sportowe- linki:

ĆWICZENIA OGÓLNOROZWOJOWE W DOMU CZ 2 – YouTube
ĆWICZENIA OGÓLNOROZWOJOWE W DOMU CZ 1 – YouTube

ĆWICZENIA OGÓLNOROZWOJOWE. – YouTube

SPORTOWA EKIPA ĆWICZY – YouTube


Rytmika- link:

12-16 kwiecień:

Dziś pobawimy się w straż pożarną. Przygotujcie proszę wycięte z kartonu koło, może być też talerzyk papierowy. To będzie nasza kierownica. Posłuchajcie najpierw piosenki o strażaku: Strażak Tomek. Piosenki dla dzieci.@Kanał dla dzieci – Lulek.tv – YouTube
A teraz czas na przywitanie i rytmiczne ćwiczenia Rytmika zostanę strażakiem – YouTube

6-9 kwiecień:

Dzisiaj będziemy zapraszać do wspólnego tańca nasze maskotki. Połóżcie obok siebie dużego misia lub lalkę będą Waszą parą w tańcu. Na dzisiejszych zajęciach nauczymy też tańczyć chusteczkę (poproście mamę żeby pożyczyła Wam do tańca np. apaszkę).

Rytmika – Taniec z misiem – YouTube

Rytmika świąteczne porządki – YouTube

Dzień dobry,

Na dzisiejszych zajęciach muzycznych pobawimy się w rozpoznawanie dźwięków niskich i wysokich. Będziemy również grali marsza. Przygotujcie dwie duże łyżki, będą nam potrzebne do wspólnego muzykowania :

Rytmika – dźwięki niskie i wysokie – YouTube