Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Tygryski

 

nasze-przedszkole-2

       

Ho- ho- ho- hu –hu Tygrysek skacze tu!

Przepiękny mam kostium w paski,

Mam energii tyle, co dwa husky!

Siły mi także nie brakuje,

Nikt tak, jak ja nie bryka-

W skakaniu pokonam i byka!!

        Tygryski to wspaniałe, dzieci, umiejące stosować  się do normom i zasad przedszkolnych. Energiczne, pomysłowe i samodzielnie planują już swoje działania. Rozwija się w nich poczucie członka społeczności rówieśniczej. Dzieci w grupie Tygryski są wrażliwe na muzykę, chętnie śpiewają i tańczą. Wiele radości sprawia im konstruowanie, zajęcia plastyczne oraz zabawy tematyczne.

        Grupa Tygrysków to dziewiętnaścioro wspaniałych dzieci w wieku czterech lat. Grupa ta uczęszcza do Bajkowego przedszkola drugi rok, aczkolwiek znalazły się też nowe Tygryski, które zostały bardzo ciepło przyjęte przez grupę,

         Wychowawczyniami grupy są Pani Magdalena Wieteska oraz Pani Dorota Pająk. Grupa pracuje na pakiecie WSiP „Plac zabaw”, który zapewnia nam wiele zabawy oraz dostarcza mnóstwo materiałów edukacyjnych, które możemy wykorzystywać nie tylko na papierze, ale także na tablicy multimedialnej.

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI CZTEROLETNICH NA MIESIĄC KWIECIEŃ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania dotyczącego przygotowań do Wielkanocy i wypowiadania się na jego temat.
  • Kształtowanie umiejętności współdziałania.
  • Doskonalenie umiejętności manualnych.
  • Zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi.
  • Rozwijanie u dzieci twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych.
  • Kształcenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
  • Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych.
  • Rozwijanie umiejętności składania życzeń.
  • Doskonalenie sprawności manualnej podczas ozdabiania jaj.
  • Wzmacnianie więzi społecznych w grupie rówieśników i w gronie rodzinnym.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wsi.
  • Kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta.
  • Budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności wnikliwej obserwacji przyrody.
  • Rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów.
  • Zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba.
  • Rozwijanie wyobraźni w zabawach konstrukcyjnych.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy.
  • Kształtowanie u dzieci świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych.
  • Zaznajamianie dzieci z rodzajem pracy w gospodarstwie w odniesieniu do pór roku.
  • Rozwijanie u dzieci spostrzegawczości i koncentracji uwagi.
  • Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
  • Wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej.
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi.

Drodzy Rodzice w związku z zaistniałą sytuacją oraz brakiem możliwości spotkań w przedszkolu zachęcam Państwa do skorzystania z materiałów jakie przygotowałam do pracy z dziećmi. Materiały te będę uzupełniać na bieżąco zgodnie z harmonogramem. Pozdrawiam i do szybkiego zobaczenia. Pani Magdalena Wieteska.

Kochani zachęcam was także do kontaktu mailowego. Możecie tu pisać swoje sugestie, pytania, spostrzeżenia. A oto nasz grupowy mail m.wieteska@zslady.raszyn.pl. pozdrawiam Was gorąco i do szybkiego zobaczenia:)

Poniżej znajduje się propozycja zajęć z języka angielskiego.

Zajęcia z Języka angielskiego „Zwierzęta Wiejskie”. Kwiecień 06.04-10.04