Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Tygryski

Sp14, sp 14 czestochowa - zakończenie roku szkolnego 2018/2019

W wyniku niesprzyjającej pogody oraz dużej absencji na zakończeniu roku

Serdecznie zapraszam grupę Tygrysków wraz z Rodzicami,

Po odbiór upominków z okazji  
Zakończenia Roku Przedszkolnego do grupy „Krasnali”.

  

 nasze-przedszkole-2

       

Ho- ho- ho- hu –hu Tygrysek skacze tu!

Przepiękny mam kostium w paski,

Mam energii tyle, co dwa husky!

Siły mi także nie brakuje,

Nikt tak, jak ja nie bryka-

W skakaniu pokonam i byka!!

        Tygryski to wspaniałe, dzieci, umiejące stosować  się do normom i zasad przedszkolnych. Energiczne, pomysłowe i samodzielnie planują już swoje działania. Rozwija się w nich poczucie członka społeczności rówieśniczej. Dzieci w grupie Tygryski są wrażliwe na muzykę, chętnie śpiewają i tańczą. Wiele radości sprawia im konstruowanie, zajęcia plastyczne oraz zabawy tematyczne.

        Grupa Tygrysków to dziewiętnaścioro wspaniałych dzieci w wieku czterech lat. Grupa ta uczęszcza do Bajkowego przedszkola drugi rok, aczkolwiek znalazły się też nowe Tygryski, które zostały bardzo ciepło przyjęte przez grupę,

         Wychowawczyniami grupy są Pani Magdalena Wieteska oraz Pani Dorota Pająk. Grupa pracuje na pakiecie WSiP „Plac zabaw”, który zapewnia nam wiele zabawy oraz dostarcza mnóstwo materiałów edukacyjnych, które możemy wykorzystywać nie tylko na papierze, ale także na tablicy multimedialnej.

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI CZTEROLETNICH NA MIESIĄC CZERWIEC

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Poszerzenie słownika dzieci o pojęcia: prawa i obowiązki.
  • Przybliżenie dzieciom zasad życia w społeczności.
  • Pobudzanie do działań artystycznych (odgrywanie scenek).
  • Uświadamianie dzieciom różnorodności kulturowej na świeci
  • Rozwijanie umiejętności opowiadania o szczegółach życia codziennego.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami dobrego wychowania jako gość i gospodarz.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiedzi o marzeniach i uważnego słuchania tego, co mówią inni.
  • Rozwijanie zdolności plastycznych.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania i wydawania poleceń.
  • Poszerzanie wiedzy o dzikich zwierzętach żyjących w Polsce.
  • Kształtowanie zdolności plastycznych.
  • Rozwijanie umiejętności technicznych.
  • Kształtowanie umiejętności reagowania na polecenia w trakcie zabaw ruchowych.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
  • Uświadamianie dzieciom sposobów bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych.
  • Rozwijanie wiedzy dzieci na temat pochodzenia, natury i skutków zjawisk pogodowych.
  • Utrwalanie wiedzy dzieci na temat barw i ich łączenia.
  • Kształtowanie świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku, pory dnia.
  • Wdrażanie dzieci do systematycznej pracy.
  • Zachęcanie dziecka do świadomej obserwacji otaczającego je świata.
  • Doskonalenie percepcji wzrokowej.
  • Rozwijanie umiejętności plastycznych i wyobraźni.
  • Utrwalenie wiedzy dzieci dotyczącej cech barw: ciepłe i zimne kolory.
  • Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez zabawę w echo.
  • Porządkowanie wiedzy dzieci na temat rzek, jezior, mórz.
  • Doskonalenie umiejętności koordynacji ruchowej i orientacji.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa – postępowania w przypadku zgubienia się.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności bezpiecznego posługiwania się danymi identyfikacyjnymi: imię, nazwisko, imiona rodziców, adres.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawanie zapisu imion: własnego i innych.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
  • Zapoznanie dzieci z funkcją pocztówek i zachęcenie do wysyłania kartek z wakacji do przedszkola.

Drodzy Rodzice w związku z zaistniałą sytuacją oraz brakiem możliwości spotkań w przedszkolu zachęcam Państwa do skorzystania z materiałów jakie przygotowałam do pracy z dziećmi. Materiały te będę uzupełniać na bieżąco zgodnie z harmonogramem. Pozdrawiam i do szybkiego zobaczenia. Pani Magdalena Wieteska.

Kochani zachęcam was także do kontaktu mailowego. Możecie tu pisać swoje sugestie, pytania, spostrzeżenia. A oto nasz grupowy mail m.wieteska@zslady.raszyn.pl. pozdrawiam Was gorąco i do szybkiego zobaczenia:)

NASZA MAŁA GALERIA 

„DNIEM ZIEMI”

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

JĘZYK ANGIELSKI 

JĘZYK ANGIELSKI „Zwierzęta Wiejskie” 06.04-10.04.20

JĘZYK ANGIELSKI 23.04-30.04.20 

JĘZYK ANGIELSKI 04.05-08.05.20

J.ANGIELSKI 11.05 – 15.05.2020 r.

JĘZYK ANGIELSKI 18.05 – 22.05.20

JĘZYK ANGIELSKI 25.05-29.05.2020

JĘZYK ANGIELSKI 01.06 – 05.06.2020

JĘZYK ANGIELSKI 15.06 – 18.06.20 

JĘZYK ANGIELSKI 22.06 – 26.06.20