Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Tygryski

 

 

nasze-przedszkole-2

       Tygryski to wesoła gromadka 4 i 5 letnich psotników.  W naszej grupie jest 11 dziewczynek i 11 chłopców. Większość z nas uczęszcza do „Bajkowego Przedszkola w Dawidach” już drugi lub trzeci rok, znamy się więc świetnie i chętnie ze sobą każdego dnia przebywamy. Codzienne świetnie się bawimy oraz wiele uczymy. Bardzo lubimy rysować, malować, śpiewać i tańczyć, układać puzzle i konstruować z klocków. Jesteśmy ciekawi świata, więc wiele czasu spędzamy na poznawaniu i badaniu naszego otoczenia. Chętnie spędzamy czas na świeżym powietrzu, lubimy gry, zabawy ruchowe i różne ćwiczenia gimnastyczne, dzięki którym jesteśmy sprawni i zdrowi. Wszyscy dbamy o naszą salę i nasze zabawki. Uczymy się sumiennie pełnić dyżury i przestrzegać „Kodeksu Przedszkolaka”. We wszystkim pomagają nam nasze panie: pani Iwonka i pani Krysia nasze wychowawczynie oraz pani Ania, nasza woźna.

W naszej grupie realizujemy następujące programy:

  • „Od przedszkolaka do pierwszaka”. Program wychowania przedszkolnego.
  • „Dziecięca matematyka.”Gruszczyk-Kolczyńskiej i E.Zielińskiej

Nasze programy są zgodne z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego.

 

 images

ZADANIE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC marzec 2019 

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Uświadamianie następstwa dni tygodnia.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.

Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Rozwijanie zainteresowania punktami usługowymi funkcjonującymi w otoczeniu.

Rozwijanie słownika czynnego dziecka.

Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.

Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.

Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.

Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.

Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.

Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.

Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.

Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.

Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.

Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.

Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.