Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Smerfy

 

 

 

 

„W dalekim lesie mieszkają,

Domki w kształcie grzybków mają.

Małe niebieskie ludki,

Wyglądają, jak krasnoludki.

Na głowach białe czapeczki mają,

Smerfami się nazywają.

Uczą się tu i pracują,

Bawią oraz smerfują.”

 

Grupa  „Smerfy” to dzieci 3 letnie. W grupie pracują dwie nauczycielki: pani Zosia i pani Agnieszka.
Jesteśmy ciekawi świata i interesujemy się  wszystkim co nas otacza. Poznajemy przedszkole, nasze Panie i rówieśników, z którymi spotykamy się codziennie. Dużo czasu spędzamy  na wspólnej zabawie, ale pamiętamy również o rozwijaniu umiejętności samoobsługowych. Podczas  zajęć staramy się skupić uwagę, żeby poznać wiele ciekawych rzeczy. Uczymy się tańczyć, śpiewać, rysować i  malować. Lubimy zabawy  na placu zabaw i spacery na świeżym powietrzu. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej i bajek.

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

 NA MIESIĄC–MAJ

 Cele:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panująca temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zachęcanie do zachowań proekologicznych.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Zachęcanie do domagania się czytania dzieciom książek.
  • Wdrażanie do opieki nad zwierzętami domowymi.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy ze zwierzętami.
  • Poznanie mieszkańców łąki.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzen i w schemacie własnego ciała.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno- rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.