Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Smerfy

 

 

„W dalekim lesie mieszkają,

Domki w kształcie grzybków mają.

Małe niebieskie ludki,

Wyglądają, jak krasnoludki.

Na głowach białe czapeczki mają,

Smerfami się nazywają.

Uczą się tu i pracują,

Bawią oraz smerfują.”

 Do grupy „Smerfy” uczęszczają dzieci 3 i 4-letnie. Z dziećmi pracują panie nauczycielki: mgr Agnieszka Nowatkiewicz i mgr Ewa Pol- Artyszuk. Nauczycielkom pomaga pani Marzena Gołębiewska.

          Grupa liczy 23 dzieci, wśród których jest 16 dziewczynek i 7 chłopców. Połowa grupy uczęszcza do przedszkola drugi rok, więc coraz lepiej się znają i nawiązują przyjaźnie. Dzieci serdecznie przyjęły swoje nowe koleżanki i kolegów, które dołączyły do naszej grupy. Wspólnie chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie. Starają się być coraz bardziej samodzielne i koleżeńskie. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą, zajęciami edukacyjnymi, zajęciami dodatkowymi i pobytem na placu zabaw. W czasie spędzonym w przedszkolu dzieci zdobywają nowe wiadomości i rozwijają swoje umiejętności. Pomocne w tym zakresie jest wykonywanie zadań w kartach pracy z pakietu „Plac zabaw” wydawnictwa WSiP.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawczej dla grupy

„Smerfy” na miesiąc czerwiec

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Poszerzenie słownika dzieci o pojęcia: prawa i obowiązki.
  • Rozwijanie zdolności plastycznych.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
  • Poszerzanie wiedzy o dzikich zwierzętach żyjących w Polsce.
  • Rozwijanie umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta (większy – mniejszy) oraz cech wspólnych (wygląd, środowisko życia, pożywienie).
  • Zapoznanie dzieci z zasadami zachowania bezpieczeństwa w lesie w stosunku do zwierząt: nie podchodź, nie dotykaj, nie uciekaj.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
  • Zapoznanie dzieci z powszechnymi gatunkami roślin w Polsce i ich roli.
  • Wdrażanie dzieci do ostrożności w kontaktach z roślinami;
  • Uświadamianie dzieciom sposobów bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych.
  • Rozwijanie wiedzy dzieci na temat pochodzenia, natury i skutków zjawisk pogodowych.
  • Kształtowanie świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku, pory dnia.
  • Rozwijanie wyobraźni i kreatywności przez układanie pejzaży górskich z figur geometrycznych.
  • Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez zabawę w echo.
  • Porządkowanie wiedzy dzieci na temat rzek, jezior, mórz.
  • Doskonalenie umiejętności koordynacji ruchowej i orientacji.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa – postępowania w przypadku zgubienia się.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności bezpiecznego posługiwania się danymi identyfikacyjnymi: imię, nazwisko, imiona rodziców, adres.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawanie zapisu imion: własnego i innych.

Drodzy Rodzice!

W związku z zaistniałą sytuacją i brakiem możliwości prowadzenia zajęć dydaktyczno- wychowawczych, podsuwamy Państwu propozycję  materiałów do realizowania z dziećmi w domu.

Zadania 22- 26.06 WAKACJE

Język angielski:

pokoloruj obrazek

jedziemy na wakacje- słownictwo

Zadania 15-19.06 – Lato

Język angielski:

cyfry po angielsku

Pokoloruj cyferki

Przeliczanie elementów 1-10

Zadania 08-12.06- Zwierzęta duże i małe

Zadania „Dzień dziecka” 01- 05.06.2020

Język angielski 01-05.06.2020:

My room-mój pokój

zakreśl+właściwy+obrazek

Zadania 25- 29.05

Język angielski:

Weather-pogoda

pokoloruj+obrazek

Zadania 18-22.05

Język angielski 18-22.05:

Plac zabaw-słownictwo

Playground-plac+zabaw

Zadania 11-15.05

Język Angielski 11-15.05

pojazdy

Zadania 04-08.05.2020

Język Angielski 04-08.05

części+ciała+małe+dzieci

Zadania 27-30.04.2020

Język angielski 27-30.04:

happy birthday maluchy

Ćwiczenia logopedyczne 20-24.04

Zadania 20-24.04.2020

Dni tygodnia

Wielka przygoda małej Zosi

Zadania 14-17.04.2020

Piosenka „Jarzynowy wóz”

Język angielski 14-22.04.2020:

zwięrzęta+dzikie+grupa+I

AT+THE+ZOO+Z+OPISAMI

Zadania 06-10.04.2020

Piosenka „Na Wielkanoc”

Piosenka „Wełniany baranek”

Zadania 30.03-03.04

Pliki do zadań:

Piosenka: Stary Donald farmę miał

pies, szczenięta, buda

kot, kocieta, domek dla kota

KNUR-ŚWINIA-PROSIE-CHLEWIK

BARAN-OWCA-JAGNIĘ-ZAGRODA

KACZOR-KACZKA-KACZĄTKO-STAW-1

KOŃ-KLACZ-ŹREBAK

BYK-KROWA-CIELAK

KOGUT-KURA-KURCZĄTKO-KURNIK

OBORA-STAJNIA-STODOŁA

„Masz tę moc!”- Książka o koronawirusie dla dzieci- link:
https://www.wydawnictwoolesiejuk.pl/fileadmin/user_upload/pdf/Koronawirus.pdf

Propozycje wiosennych zabaw i ćwiczeń

Język angielski dzieci 3-letnie:

UZUPEŁNIJ KOTA

PETS BEZ OPISÓW

PETS Z OPISEM

PETS SŁOWNICTWO 1

Język angielski dzieci 4-letnie:

AT-THE-ZOO-BEZ-OPISÓW

AT-THE-ZOO-Z-OPISAMI

WILD-ANIMALS-POKOLORUJ-NAPISZ-PO-LINII-1

WILD+ANIMALS+SŁOWNICTWO+3