Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Smerfy

 

 

„W dalekim lesie mieszkają,

Domki w kształcie grzybków mają.

Małe niebieskie ludki,

Wyglądają, jak krasnoludki.

Na głowach białe czapeczki mają,

Smerfami się nazywają.

Uczą się tu i pracują,

Bawią oraz smerfują.”

 Do grupy „Smerfy” uczęszczają dzieci 3 i 4-letnie. Z dziećmi pracują panie nauczycielki: mgr Agnieszka Nowatkiewicz i mgr Ewa Pol- Artyszuk. Nauczycielkom pomaga pani Marzena Gołębiewska.

          Grupa liczy 23 dzieci, wśród których jest 16 dziewczynek i 7 chłopców. Połowa grupy uczęszcza do przedszkola drugi rok, więc coraz lepiej się znają i nawiązują przyjaźnie. Dzieci serdecznie przyjęły swoje nowe koleżanki i kolegów, które dołączyły do naszej grupy. Wspólnie chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie. Starają się być coraz bardziej samodzielne i koleżeńskie. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą, zajęciami edukacyjnymi, zajęciami dodatkowymi i pobytem na placu zabaw. W czasie spędzonym w przedszkolu dzieci zdobywają nowe wiadomości i rozwijają swoje umiejętności. Pomocne w tym zakresie jest wykonywanie zadań w kartach pracy z pakietu „Plac zabaw” wydawnictwa WSiP.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawczej dla grupy „Smerfy” na miesiąc kwiecień

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania dotyczącego przygotowań do Wielkanocy i wypowiadania się na jego temat.
  • Doskonalenie umiejętności manualnych.
  • Zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi.
  • Rozwijanie u dzieci twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych.
  • Kształcenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
  • Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wsi.
  • Kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta.
  • Budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin.
  • Rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów.
  • Zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba.
  • Kształtowanie u dzieci świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku.
  • Zaznajamianie dzieci z rodzajem pracy w gospodarstwie w odniesieniu do pór roku.
  • Wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi.
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi.
  • Wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych.
  • Poznanie sposobów wykorzystania prądu.
  • Kształtowanie świadomości ekologicznej.
  • Rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionej książki.
  • Budowanie wiedzy dzieci na temat powstawania papieru.
  • Poszerzanie wiedzy dzieci o zawodach: pisarz, grafik, redaktor, drukarz.
  • Rozwijanie kreatywności przez zabawę we wspólne tworzenie opowiadania.
  • Poszerzenie słownika dzieci o pojęcie księgarnia.
  • Wprowadzenie do posługiwania się pieniędzmi przez zabawę w sklep.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami działania biblioteki: wypożyczanie i oddawanie.

Drodzy Rodzice!

W związku z zaistniałą sytuacją i brakiem możliwości prowadzenia zajęć dydaktyczno- wychowawczych, podsuwamy Państwu propozycję  materiałów do realizowania z dziećmi w domu.

Zadania 06-10.04.2020

Piosenka „Na Wielkanoc”

Piosenka „Wełniany baranek”

Zadania 30.03-03.04

Pliki do zadań:

Piosenka: Stary Donald farmę miał

pies, szczenięta, buda

kot, kocieta, domek dla kota

KNUR-ŚWINIA-PROSIE-CHLEWIK

BARAN-OWCA-JAGNIĘ-ZAGRODA

KACZOR-KACZKA-KACZĄTKO-STAW-1

KOŃ-KLACZ-ŹREBAK

BYK-KROWA-CIELAK

KOGUT-KURA-KURCZĄTKO-KURNIK

OBORA-STAJNIA-STODOŁA

„Masz tę moc!”- Książka o koronawirusie dla dzieci- link:
https://www.wydawnictwoolesiejuk.pl/fileadmin/user_upload/pdf/Koronawirus.pdf

Propozycje wiosennych zabaw i ćwiczeń

Język angielski dzieci 3-letnie:

UZUPEŁNIJ KOTA

PETS BEZ OPISÓW

PETS Z OPISEM

PETS SŁOWNICTWO 1

Język angielski dzieci 4-letnie:

AT-THE-ZOO-BEZ-OPISÓW

AT-THE-ZOO-Z-OPISAMI

WILD-ANIMALS-POKOLORUJ-NAPISZ-PO-LINII-1

WILD+ANIMALS+SŁOWNICTWO+3