Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Krasnale

Jest na świe­cie kraj ma­lut­ki, 
Gdzie miesz­ka­ją kra­sno­lud­ki, 
Mają dom­ki z cien­kiej słom­ki, 
Z ko­mi­na­mi jak po­ziom­ki. 
Kra­sno­lu­dek, gdy jest mło­dy, 
Wca­le nie ma jesz­cze bro­dy, 
Żad­nych waż­nych spraw nie mie­wa, 
Tyl­ko bawi się i śpie­wa. 

Grupa ” Krasnale” liczy 25 wspaniałych i radosnych dzieci w wieku 3 lat. Dzieci bardzo lubią zabawy ruchowo – taneczne oraz eksperymenty. Staramy się rozwijać ich wyobraźnię poprzez pracę którą wykonują. W wolnym czasie malujemy, wyklejamy oraz spędzamy czas na wolnym powietrzu spacerując po najbliższej okolicy lub bawiąc się na placu zabaw.

W naszych codziennych działaniach wspierają nas Panie:

Nauczycielki: Ewa Pol-Artyszuk, Katarzyna Grabińska

Pomoc nauczyciela: Renata Kwiecińska

Woźna oddziałowa: Justyna Wiśnios

Godziny pracy grupy: 7:00 – 17:00

Kontakt telefoniczny: 22 353 98 90 wew. 301

Kontakt mailowy do nauczycielek:

E.Pol@zsplady.raszyn.pl; K.Grabinska@zsplady.raszyn.pl;

Krasnalebajkoweprzedszkole@gmail.com

Zajęcia dodatkowe dla wszystkich dzieci:

Rytmika: wtorek 10:00, czwartek 10:00

Język angielski: poniedziałek 11:20, czwartek 11:40

Taniec: środa 10:30

Zajęcia dodatkowo płatne (tylko dla zapisanych dzieci):

Balet: poniedziałek: 9:50-10:20

Gimnastyka korekcyjna: wtorek: 15:15-15:45, piątek: 9:30-10:00

Judo: środa: 10:00-10:30

Język angielski: piątek: 15:00-15:30

Zajęcia do realizacji w domu od 29.03.2021 do 2.04.2021

Tematem kompleksowym w tym tygodniu będzie Wielkanoc. Zapoznacie się ze zwyczajami  i tradycjami świątecznymi. Dowiecie się, co znajduje się w koszyczku wielkanocnym. Z tej okazji przesyłamy wielkanocne ćwiczenia do wykonania w domu.

Zajęcia do realizacji w domu od 6.04.2021 do 9.04.2021

Zajęcia do realizacji w domu od 12.04.2021 do 16.04.2021

Temat kompleksowy w tym tygodniu brzmi: „Tajemnice książek i teatru”. Dowiecie się jak powstaje papier, czym jest biblioteka, księgarnia, kim jest sprzedawca w księgarni, porozmawiacie również o swoich ulubionych książeczkach i postaciach z bajek. A na koniec tygodnia dowiecie się czym jest świat teatru.

Zajęcia dodatkowe online

RYTMIKA

Dziś pobawimy się w straż pożarną. Przygotujcie proszę wycięte z kartonu koło, może być też talerzyk papierowy. To będzie nasza kierownica. Posłuchajcie najpierw piosenki o strażaku:

A teraz czas na przywitanie i rytmiczne ćwiczenia :)

Dzisiaj poznamy wartości rytmiczne (szybkie i wolne nutki).

Przygotujcie też do tańca swoje buciki, nauczymy je wspólnie tańczyć.

ZAJĘCIA TANECZNE

17.02.2021 r. „Dzień Kota”- kotki z gazet
1.03.2021 r. „W marcu jak w garncu”
1.03.2021 r., „W marcu jak w garncu”
4.03.2021 r., „Syrop z cebuli” (cebula + brązowy cukier)
wspólne wykonanie :)
„Siejemy rzeżuchę”, 10.03.2021 r.
15.03.2021 r., „Dzień Piekarzy i Cukierników”- kruche ciasteczka wykonane przez wszystkie dzieci :-)
15.03.2021 r., „Dzień Piekarzy i Cukierników”- kruche ciasteczka ozdobione :-)
„Wiosenne kwiaty”, 17.03.2021 r.
18.03.2021 r., „Ptaszki w gniazdku”
18.03.2021 r., „Ptaszki w gniazdku”
25.03.2021 r., „Kolorowe jajeczka z masy solnej”
26.03.2021 r. „Pisanki”
„Ekoludki”, 23.04.2021 r.
13.05.2021 r., „Pszczółki”
13.05.2021 r., „Pszczółki”
14.05.2021 r.. zajęcia sensoryczne
14.05.2021 r., zajęcia sensoryczne
17.05.2021r., „Kwitnący sad”
9.06.2021 r., „Kolorowe papugi”
17.06.2021 r., „Koktajl truskawkowy” (świeże truskawki + woda)

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne na czerwiec 2021:

  • Uświadomienie dzieciom ich prawa do zabawy, nauki i rozwoju.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania ze względu na jedną lub dwie cechy.
  • Kształtowanie prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków.
  • Wypowiadanie się na temat obowiązków domowych i przedszkolnych dzieci – zabawy parateatralne.
  • Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zespołach i porozumiewania się umiarkowanym tonem głosu.
  • Zachęcanie do podejmowania prac plastycznych w małych zespołach.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń.
  • Kształtowanie umiejętności cierpliwego wysłuchiwania innych.
  • Zapoznanie dzieci z wybranymi zwyczajami i zabawami ich rówieśników z różnych części świata.
  • Rozwijanie w sobie postawy szacunku dla inności fizycznej i kulturowej.
  • Poszerzanie wiedzy dzieci o nazwy zwierząt żyjących w polskich lasach: dzik, zając, lis, sarna.
  • Wdrażanie do szanowania zwierząt i ich miejsca zamieszkania.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt mieszkających w zoo.
  • Rozwijanie kreatywności ruchowej poprzez naśladowanie gestem i ruchem wybranych zwierząt.
  • Określanie cech jakościowych i ćwiczenie umiejętności używania tych określeń.
  • Kształtowanie umiejętności porządkowania elementów od najmniejszego do największego i odwrotnie.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw kolorów podstawowych i pochodnych.
  • Poznanie zjawisk atmosferycznych występujących w czasie burzy.
  • Zrozumienie podstawowej zasady bezpiecznego zachowania się w czasie burzy – chowania się do budynku.
  • Przypomnienie znaczenia wyrażenia kalendarz pogodowy.
  • Rozumienie znaczenia oznaczeń symbolicznych – posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych.
  • Utrwalenie wiedzy na temat letnich zjawisk atmosferycznych.
  • Rozpoznawanie na obrazkach krajobrazów: morze, góry, las.
  • Poznawanie Polski podczas zabawy tematycznej „wzdłuż Wisły”.
  • Poznanie charakterystycznych cech krajobrazu morskiego oraz sposobów spędzania czasu nad morzem.
  • Poznawanie właściwości piasku w toku zabaw eksperymentalnych.
  • Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów (uwzględnienie ochrony przed słońcem).
  • Zachęcanie do tworzenia prac plastycznych o tematyce wakacyjnej.
  • Rozpoznawanie krajobrazu górskiego na ilustracjach.
  • Usprawnianie umiejętności ruchowych poprzez ćwiczenia równoważne, wzmacniające mięśnie nóg.