Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Krasnale

GRUPA KRASNALE

Czy to bajka, czy nie bajka,
Myślcie sobie, jak tak chcecie,
A ja przecież wam powiadam:
Krasnoludki są na świecie!

Krasnale to najmłodsza grupa w Bajkowym Przedszkolu – uczęszczają do niej dzieci 2,5 i 3 letnie. Grupa liczy 20 rezolutnych i ciekawych świata dzieci – 10 dziewczynek i 10 chłopców. Wychowawczyniami tej grupy są: Pani Aleksandra Nowakowska i Pani Barbara Woźniak. Nauczycieli wspomaga Pani Renata Kwiecińska, a o porządek w sali dba Pani Justyna Szewczyk.

My jesteśmy Krasnoludki!

Od września rozpoczęła się przedszkolna przygoda Krasnali! Jesteśmy wesołymi, żywymi i bardzo uprzejmymi dziećmi.

W przedszkolu chętnie bawimy się, konstruujemy budowle z klocków, malujemy i tańczymy. Realizujemy program „Plac zabaw”, i chociaż nie pracujemy jeszcze w książkach, to i tak uczymy się wielu ciekawych rzeczy. 

My, Krasnale, stawiamy na naukę samodzielności, dostrzeżenie siebie, dostrzeżenie innych i poznanie otaczającego nas świata.  A jak wiadomo najchętniej uczymy się poprzez zabawę :)

A po intensywnych zajęciach uwielbiamy odpocząć przy dobrej książeczce lub przy relaksującej muzyce!

ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE DLA GRUPY „KRASNALE”

CZERWIEC

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

    • Uświadomienie dzieciom ich prawa do zabawy, nauki i rozwoju.
    • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania ze względu na jedną lub dwie cechy.
    • Kształtowanie prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków.
    • Wypowiadanie się na temat obowiązków domowych i przedszkolnych dzieci – zabawy parateatralne.
    • Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zespołach i porozumiewania się umiarkowanym tonem głosu.
    • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń.
    • Kształtowanie umiejętności cierpliwego wysłuchiwania innych.
    • Zapoznanie dzieci z wybranymi zwyczajami i zabawami ich rówieśników z różnych części świata.
    • Rozwijanie w sobie postawy szacunku dla inności fizycznej i kulturowej.
    • Poszerzanie wiedzy dzieci o nazwy zwierząt żyjących w polskich lasach: dzik, zając, lis, sarna.
    • Wdrażanie do szanowania zwierząt i ich miejsca zamieszkania.
    • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt mieszkających w zoo.
    • Rozwijanie kreatywności ruchowej poprzez naśladowanie gestem i ruchem wybranych zwierząt.
    • Określanie cech jakościowych i ćwiczenie umiejętności używania tych określeń.
    • Kształtowanie umiejętności porządkowania elementów od najmniejszego do największego i odwrotnie.
    • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem.
    • Rozpoznawanie i podawanie nazw kolorów podstawowych i pochodnych.
    • Poznanie zjawisk atmosferycznych występujących w czasie burzy.
    • Zrozumienie podstawowej zasady bezpiecznego zachowania się w czasie burzy – chowania się do budynku.
    • Przypomnienie znaczenia wyrażenia kalendarz pogodowy.
    • Rozumienie znaczenia oznaczeń symbolicznych – posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych.
    • Utrwalenie wiedzy na temat letnich zjawisk atmosferycznych.
    • Rozpoznawanie na obrazkach krajobrazów: morze, góry, las.
    • Poznawanie Polski podczas zabawy tematycznej „wzdłuż Wisły”.
    • Poznanie charakterystycznych cech krajobrazu morskiego oraz sposobów spędzania czasu nad morzem.
    • Poznawanie właściwości piasku w toku zabaw eksperymentalnych.
    • Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów (uwzględnienie ochrony przed słońcem).
    • Zachęcanie do tworzenia prac plastycznych o tematyce wakacyjnej.
    • Rozpoznawanie krajobrazu górskiego na ilustracjach.
    • Usprawnianie umiejętności ruchowych poprzez ćwiczenia równoważne, wzmacniające mięśnie nóg.
    • Wdrażanie do odpowiedzialnego przygotowywania się do górskich wędrówek.
    • Doskonalenie mowy podczas dzielenia się swoimi planami wakacyjnymi.
    • Wyrażanie swoich myśli w sposób zrozumiały dla otoczenia.

Drodzy Rodzice!

W związku z zawieszeniem prowadzenia działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej zachęcam do zapoznania się i korzystania z materiałów do realizowania z dziećmi w domu.  Materiały będą udostępniane cotygodniowo.

Aleksandra Nowakowska

Zadania i zabawy dla KRASNALI 25-27.03

Zadania i zabawy dla KRASNALI 30.03-03.04

Zadania i zabawy dla KRASNALI 06.04-10.04

Zadania i zabawy dla KRASNALI 14 -17.04

Zadania i zabawy dla KRASNALI 19-24.04

Zadania i zabawy dla KRASNALI 27-30.04

Zadania i zabawy dla KRASNALI 04.05-08.05

Zadania i zabawy dla KRASNALI 11-15.05

Zadania i zabawy dla KRASNALI 18-22.05

Zadania i zabawy dla KRASNALI 25-30.05

Zadania i zabawy dla KRASNALI 01-05.06

Zadania i zabawy dla KRASNALI 08-12.06

Zadania i zabawy dla KRASNALI 15-19.06

Zadania i zabawy dla KRASNALI 22-26.06

Ćwiczenia logopedyczne:

ćwiczenia logopedyczne

Język angielski:

8-17 czerwca

cyfry po angielsku Pokoloruj cyferki Przeliczanie elementów 1-10

01-05 czerwca

My room-mój pokój zakreśl właściwy obrazek

25-29 maja 

pokoloruj obrazek Weather-pogoda

04-08 maja

części ciała małe dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg

https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8

23-30 kwietnia

happy birthday maluchy

14-22 kwietnia

zwierzęta dzikie grupa I
AT THE ZOO Z OPISAMI

https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk
https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4

02-08 kwietnia

Zwierzęta wiejskie grupa I 
farm animals

MARZEC:

https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0

PETS BEZ OPISÓW PETS SŁOWNICTWO 1 PETS Z OPISEM UZUPEŁNIJ KOTA