Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Krasnale

Jest na świe­cie kraj ma­lut­ki, 
Gdzie miesz­ka­ją kra­sno­lud­ki, 
Mają dom­ki z cien­kiej słom­ki, 
Z ko­mi­na­mi jak po­ziom­ki. 
Kra­sno­lu­dek, gdy jest mło­dy, 
Wca­le nie ma jesz­cze bro­dy, 
Żad­nych waż­nych spraw nie mie­wa, 
Tyl­ko bawi się i śpie­wa. 

Grupa ” Krasnale” liczy 25 wspaniałych i radosnych dzieci w wieku 3 lat. Dzieci bardzo lubią zabawy ruchowo – taneczne oraz eksperymenty. Staramy się rozwijać ich wyobraźnię poprzez pracę którą wykonują. W wolnym czasie malujemy, wyklejamy oraz spędzamy czas na wolnym powietrzu spacerując po najbliższej okolicy lub bawiąc się na placu zabaw.

W naszych codziennych działaniach wspierają nas Panie:

Nauczycielki: Ewa Pol-Artyszuk, Katarzyna Grabińska

Pomoc nauczyciela: Renata Kwiecińska

Woźna oddziałowa: Justyna Wiśnios

Godziny pracy grupy: 7:00 – 17:00

Kontakt telefoniczny: 22 353 98 90 wew. 301

Kontakt mailowy do nauczycielek:

E.Pol@zsplady.raszyn.pl; K.Grabinska@zsplady.raszyn.pl;

Krasnalebajkoweprzedszkole@gmail.com

Zajęcia dodatkowe dla wszystkich dzieci:

Rytmika: wtorek 10:00, czwartek 10:00

Język angielski: poniedziałek 11:20, czwartek 11:40

Taniec: środa 10:30

Zajęcia dodatkowo płatne (tylko dla zapisanych dzieci):

Balet: poniedziałek: 9:50-10:20

Gimnastyka korekcyjna: wtorek: 15:00-15:30, piątek: 9:30-10:00

Judo: środa: 10:00-10:30

Język angielski: piątek: 15:00-15:30

Zajęcia do realizacji w domu od 29.03.2021 do 2.04.2021

Tematem kompleksowym w tym tygodniu będzie Wielkanoc. Zapoznacie się ze zwyczajami  i tradycjami świątecznymi. Dowiecie się, co znajduje się w koszyczku wielkanocnym. Z tej okazji przesyłamy wielkanocne ćwiczenia do wykonania w domu.

Zajęcia do realizacji w domu od 6.04.2021 do 9.04.2021

Zajęcia do realizacji w domu od 12.04.2021 do 16.04.2021

Temat kompleksowy w tym tygodniu brzmi: „Tajemnice książek i teatru”. Dowiecie się jak powstaje papier, czym jest biblioteka, księgarnia, kim jest sprzedawca w księgarni, porozmawiacie również o swoich ulubionych książeczkach i postaciach z bajek. A na koniec tygodnia dowiecie się czym jest świat teatru.

Zajęcia dodatkowe online

RYTMIKA

Dziś pobawimy się w straż pożarną. Przygotujcie proszę wycięte z kartonu koło, może być też talerzyk papierowy. To będzie nasza kierownica. Posłuchajcie najpierw piosenki o strażaku:

A teraz czas na przywitanie i rytmiczne ćwiczenia :)

Dzisiaj poznamy wartości rytmiczne (szybkie i wolne nutki).

Przygotujcie też do tańca swoje buciki, nauczymy je wspólnie tańczyć.

ZAJĘCIA TANECZNE

19.01.2021 r.
„Bałwankowa rodzina”
21.01.2021 r. „Portret babci”
17.02.2021 r. „Dzień Kota”- kotki z gazet
1.03.2021 r. „W marcu jak w garncu”
1.03.2021 r., „W marcu jak w garncu”
4.03.2021 r., „Syrop z cebuli” (cebula + brązowy cukier)
wspólne wykonanie :)
„Siejemy rzeżuchę”, 10.03.2021 r.
15.03.2021 r., „Dzień Piekarzy i Cukierników”- kruche ciasteczka wykonane przez wszystkie dzieci :-)
15.03.2021 r., „Dzień Piekarzy i Cukierników”- kruche ciasteczka ozdobione :-)
„Wiosenne kwiaty”, 17.03.2021 r.
18.03.2021 r., „Ptaszki w gniazdku”
18.03.2021 r., „Ptaszki w gniazdku”
25.03.2021 r., „Kolorowe jajeczka z masy solnej”
26.03.2021 r. „Pisanki”

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne na kwiecień 2021:

  • Wzmacnianie więzi rodzinnych.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania czytanego przez nauczyciela.
  • Poznanie polskich zwyczajów związanych z Wielkanocą.
  • Poznanie określeń: pisanka, kraszanka, święconka.
  • Łączenie opisu słownego z przedmiotem – rozwiązywanie zagadek.
  • Poznanie tradycji święcenia pokarmów w Wielką Sobotę.
  • Zwrócenie uwagi na estetyczny wygląd koszyczka wielkanocnego.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania ze względu na jedną cechę.
  • Posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych.
  • Przybliżenie dzieciom tradycji malowania jajek.
  • Ćwiczenia rozluźniające i zwiększające ruchomość w stawach.
  • Liczenie w dostępnym zakresie.
  • Budowanie wypowiedzi na temat świątecznych potraw – praca z obrazkiem.
  • Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się przy stole.
  • Poznanie pracy rolnika – czynności, jakie wykonuje i potrzebnych mu narzędzi.
  • Wiązanie opisu słownego z obrazkiem.
  • Opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń, używanie określeń: na początku, potem, na końcu.
  • Porównywanie liczebności zbiorów.
  • Odwzorowywanie liczebności za pomocą zbiorów zastępczych.
  • Rozwijanie motoryki małej.
  • Zapoznanie z wyglądem i nazwami pojazdów.
  • Wzmacnianie mięśni grzbietu.
  • Poznanie produktów, które powstają z mleka.
  • Rozumienie znaczenia jedzenia nabiału dla zachowania zdrowia.
  • Klasyfikowanie przedmiotów według dwóch cech.
  • Wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu.
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za przyrodę.
  • Wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu.
  • Wskazywanie właściwych i niewłaściwych zachowań wobec przyrody.
  • Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej.
  • Kształtowanie umiejętności wykorzystywania różnych materiałów w pracy plastycznej.
  • Tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez eksperymentowanie.
  • Nabywanie sprawności ruchowej i zwinności.
  • Wdrażanie do utrzymywania porządku.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonej cechy.
  • Kształtowanie u dziecka śmiałości i odwagi poprzez prezentowanie przed grupą swojej ulubionej książki.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych książek.
  • Rozbudzanie ciekawości badawczej – sprawdzanie różnych faktur papieru.
  • Rozwijanie zainteresowania książkami.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat obrazka oraz wysłuchanego tekstu.
  • Układanie i opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń.
  • Zapoznanie z pracą sprzedawcy w księgarni.
  • Poznanie określeń: okładka, strona, kartka, księgarnia.
  • Rozwijanie sprawności koordynacyjnej (równowagi, orientacji wzrokowo-ruchowej).
  • Ukazanie różnorodności tematycznej książek.
  • Rozwijanie zainteresowania książkami.
  • Zapoznanie z pojęciami: teatr, aktor, scena, rola.
  • Kształtowanie tożsamości narodowej.
  • Poznanie symboli narodowych: Mazurek Dąbrowskiego, flaga i godło.