Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.
Bystrzaki
BYSTRZAKI
Najstarsza przedszkolna
grupa to my – „Bystrzaki”!
Uczęszczamy do Bajkowego Przedszkola już ostatni rok, dlatego pilnie się uczymy, aby jak najlepiej przygotować się do pierwszej klasy. Jesteśmy radosną, zgraną gromadką, która liczy 24 dzieci, w tym 15 dziewczynek i 9 chłopców.
Każdego
dnia chętnie się spotykamy w naszej sali, gdzie nigdy nie ma nudy. Razem się
bawimy i razem pracujemy. Chętnie rysujemy, malujemy, lepimy, lubimy budować z
klocków, słuchać bajek i biegać po boisku lub placu zabaw. Codziennie zdobywamy
nowe wiadomości
i umiejętności oraz odkrywamy ile niespodzianek i tajemnic kryje przed nami
świat.
W naszych codziennych działaniach wspierają nas panie:
W bieżącym roku szkolnym w grupie „ Bystrzaki” realizowane są następujące programy:
„Planeta dzieci” Jolanta Wasilewska
„Dziecięca matematyka” E. Gruszczyk – Kolczyńska i E. Zielińska
UWAGA!
Dzień otwarty dla Rodziców w grupie „Bystrzaki” odbywa się w pierwszy czwartek każdego miesiąca, w godzinach 16.30 – 17.00. Do odwołania dzień otwarty odbywać się będzie w formie konsultacji telefonicznych, numer telefonu 22 353 98 90 wew. 303
ZAJĘCIA DODATKOWE
JĘZ. ANGIELSKI: wtorek i czwartek godz. 12.15 – 12.45
RYTMIKA: wtorek i czwartek godz. 10.45 – 11.15
ZAJ. SPORTOWE: poniedziałek godz. 13.50 – 14.20
RELIGIA: poniedziałek godz. 9.30 – 10.00
ZAJ. TANECZNE: środa godz. 12:10- 12.40
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE DLA GRUPY „BYSTRZAKI” NA MIESIĄC KWIECIEŃ
Cele ogólne:
rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: tradycja, szacunek oraz pojęć związanych ze świętami, np. palma, kraszanki, pisanki, miejscami użyteczności publicznej: kino, teatr, muzeum, kukiełka, marionetka, a także zawodami: scenarzysta, aktor, kostiumograf, etnograf;
rozwijanie umiejętności budowania logicznej wypowiedzi i mowy opowieściowej, w trakcie tworzenia fabuły opowiadania; rozwijanie wyobraźni dzieci;
doskonalenie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych; pamięciowe opanowywanie tekstów wierszy i piosenek oraz słownictwa w j. polskim i angielskim;
stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem oraz wprowadzanie litery f, F;
doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 9 i owalujako figury geometrycznej; stwarzanie możliwości do manipulowania figurami i przedmiotami i obserwacji odbicia lustrzanego; tworzenie osi symetrii przez składanie papieru i obserwowaniu efektów pracy; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy;
kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak szacunek do ludzi, ich pracy, zwierząt, przyrody i przedmiotów czy tradycji przez uświadomienie konieczności właściwego zachowania w miejscach użyteczności publicznej, stosowania się do ogólnie obowiązujących norm;
kształtowanie postaw prorodzinnych i patriotycznych poprzez uświadomienie znaczenia tradycji dla świadomości rodzinnej i narodowej – zwyczaje związane ze świętami, regionem (potrawy, strój ludowy, zwyczaje, muzyka, wytwory ludowe);
rozwijanie umiejętności muzycznych, wokalnych i tanecznych przez naukę nowych piosenek „Święta wielkanocne”, „Piosenka lalkarza” i tańców „Szewc”, „Klepany”, polonez;
rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci, stwarzanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej – gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych;
rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci podczas przeprowadzania prostych doświadczeń, obserwowania ich wyników i wyciągania wniosków na tej podstawie;
rozwijanie kreatywności i samodzielności dzieci w planowaniu i realizacji działań, np. podczas przygotowywania spotkania z okazji Wielkanocy;
rozwijanie doznań sensorycznych i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej podczas zabaw w KDS;
rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, rysowania po śladzie, zabaw w ramach KDS; stwarzanie możliwości do podejmowania prób pisania w liniaturze i w kratce
Dzisiaj będziemy zapraszać do wspólnego tańca nasze maskotki. Połóżcie obok siebie dużego misia lub lalkę będą Waszą parą w tańcu. Na dzisiejszych zajęciach nauczymy też tańczyć chusteczkę (poproście mamę żeby pożyczyła Wam do tańca np. apaszkę).
Na dzisiejszych zajęciach muzycznych pobawimy się w rozpoznawanie dźwięków niskich i wysokich. Będziemy również grali marsza. Przygotujcie dwie duże łyżki, będą nam potrzebne do wspólnego muzykowania :