Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Bystrzaki

BYSTRZAKI

Najstarsza przedszkolna grupa to my – „Bystrzaki”!

Uczęszczamy do Bajkowego Przedszkola już ostatni rok, dlatego pilnie się uczymy, aby jak najlepiej przygotować się do pierwszej klasy. Jesteśmy radosną, zgraną gromadką, która liczy 24 dzieci, w tym 12 dziewczynek i 12 chłopców.

Każdego dnia chętnie się spotykamy w naszej sali, gdzie nigdy nie ma nudy. Razem się bawimy i razem pracujemy. Chętnie rysujemy, malujemy, lepimy, lubimy budować z klocków, słuchać bajek i biegać po boisku lub placu zabaw. Codziennie zdobywamy nowe wiadomości
i umiejętności oraz odkrywamy ile niespodzianek i tajemnic kryje przed nami świat.

W naszych codziennych działaniach wspierają nas nasze nauczycielki: Pani Iwona Borucińska – nasza wychowawczyni, oraz Pani Sylwia Jaźwińska i Pani Ania Juszczyk, a także nasza Pani Woźna – Zosia Mazur.

 W bieżącym roku szkolnym w grupie „ Bystrzaki” realizowane są następujące programy:

  • „Plac zabaw” E. Janus
  • „Dziecięca matematyka” E. Gruszczyk – Kolczyńska i E. Zielińska

ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE DLA GRUPY „BYSTRZAKI” NA MIESIĄC MAJ

  • Rozpoznawanie, identyfikowanie i podawanie nazw określonych symboli narodowych (flaga, godło, hymn narodowy);
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez podawanie nazw kierunków na kartce papieru;
  • Odczytywanie charakterystycznych punktów na mapie;
  • Rozpoznawanie, identyfikowanie i podawanie nazw określonych symboli;
  • Rozwijanie zainteresowania przyrodą Polski; zaznaczanie morza i gór na konturowej mapie Polski;
  • Wprowadzenie litery j;
  • Przypomnienie nazw miast leżących nad Wisłą, w tym Krakowa;
  • Kształcenie słuchu fonematycznego poprzez słuchanie i identyfikowanie dźwięków z otoczenia;
  • Kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez eksperymentowanie z rytmem i dźwiękami;
  • Kształtowanie umiejętności matematycznych poprzez tworzenie zbiorów obiektów ze względu na określone cechy;
  • Wprowadzenie litery H, h;
  • Rozwijanie zainteresowań muzyką okolicznościową – właściwą na urodziny, do tańca, relaksu, na uroczystości itp.;
  • Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne samopoczucie i zdrowie;
  • Zapoznanie dzieci z trudnościami wynikającymi z uszkodzenia słuchu; pobudzanie wrażliwości i empatii;
  • Doskonalenie umiejętności odróżniania emocji i podawania ich nazw; doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć w niewerbalny sposób;
  • Rozwijanie kompetencji językowych, określanie głoski w nagłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej;
  • Wdrażanie do odróżniania świata fikcji od rzeczywistości;
  • Kształtowanie umiejętności matematycznych poprzez poruszanie się w przestrzeni według instrukcji słownej;
  • Poszerzanie słownika czynnego i biernego dzieci o skojarzenia ze słowem mama;
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez utrwalenie orientacji w schemacie ciała;
  • Kształtowanie kompetencji językowych poprzez wypowiadanie się zdaniami złożonymi;
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez wyróżnianie elementów ilustracji z tła;
  • Utrwalenie nazewnictwa związanego z relacjami w rodzinie rodzice, rodzeństwo, dziadkowie, krewni itp.;
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez określanie lewej i prawej strony w przestrzeni w odniesieniu do własnego ciała i innych obiektów;
  • wzmacnianie poczucia przynależności do rodziny; identyfikowanie i nazywanie członków rodziny, określanie głoski w nagłosie słów związanych z rodziną;
  • Utrwalenie informacji o sposobach dbania o bezpieczeństwo swoje i innych;

ZABAWY I ZADANIA DLA BYSTRZAKÓW 25 – 27 marca

Zadania dla dzieci z języka angielskiego

ZABAWY I ZADANIA DLA BYSTRZAKÓW 30 marca – 3 kwietnia

ZABAWY I ZADANIA DLA BYSTRZAKÓW 6-10 kwietnia

ZADANIA Z JĘZ. ANGIELSKIEGO

ZABAWY I ZADANIA DLA BYSTRZAKÓW 14 – 17 kwietnia

ZADANIA Z JĘZ. ANGIELSKIEGO

ZABAWY I ZADANIA DLA BYSTRZAKÓW 20 -24 kwietnia

ZADANIA Z JĘZ. ANGIELSKIEGO

ZABAWY I ZADANIA DLA BYSTRZAKÓW 27 – 30 kwietnia

ZADANIA Z JĘZ. ANGIELSKIEGO

ZABAWY I ZADANIA DLA BYSTRZAKÓW 4 – 8 maja 2020r.

ZABAWY I ZADANIA DLA BYSTRZAKÓW 11 – 15 maja 2020r.

ZADANIA Z JĘZ. ANGIELSKIEGO

ZABAWY I ZADANIA DLA BYSTRZAKÓW 18 – 22 maja 2020r.

ZADANIA Z JĘZ. ANGIELSKIEGO

ZABAWY I ZADANIA DLA BYSTRZAKÓW 25 – 29 maja 2020r.

ZADANIA Z JĘZ. ANGIELSKIEGO