Ankieta

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

wyniki

Loading ... Loading ...
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w przedszkolu? - zapisz się na naszą listę mailingową.

Bystrzaki

BYSTRZAKI

Najstarsza przedszkolna grupa to my – „Bystrzaki”!

Uczęszczamy do Bajkowego Przedszkola już ostatni rok, dlatego pilnie się uczymy, aby jak najlepiej przygotować się do pierwszej klasy. Jesteśmy radosną, zgraną gromadką, która liczy 24 dzieci, w tym 15 dziewczynek i 9 chłopców.

Każdego dnia chętnie się spotykamy w naszej sali, gdzie nigdy nie ma nudy. Razem się bawimy i razem pracujemy. Chętnie rysujemy, malujemy, lepimy, lubimy budować z klocków, słuchać bajek i biegać po boisku lub placu zabaw. Codziennie zdobywamy nowe wiadomości
i umiejętności oraz odkrywamy ile niespodzianek i tajemnic kryje przed nami świat.

W naszych codziennych działaniach wspierają nas panie:

Nauczyciele: Iwona Borucińska, Agnieszka Nowatkiewicz

Nauczyciel wspomagający: Małgorzata Gajos

Woźna oddziałowa: Anna Biedrzycka

 W bieżącym roku szkolnym w grupie „ Bystrzaki” realizowane są następujące programy:

  • „Planeta dzieci” Jolanta Wasilewska
  • „Dziecięca matematyka” E. Gruszczyk – Kolczyńska i E. Zielińska

UWAGA!

Dzień otwarty dla Rodziców w grupie „Bystrzaki” odbywa się w pierwszy czwartek każdego miesiąca, w godzinach 16.30 – 17.00. Do odwołania dzień otwarty odbywać się będzie w formie konsultacji telefonicznych, numer telefonu 22 353 98 90 wew. 303

ZAJĘCIA DODATKOWE

JĘZ. ANGIELSKI: wtorek i czwartek godz. 12.15 – 12.45

RYTMIKA: wtorek i czwartek godz. 10.45 – 11.15

ZAJ. SPORTOWE: poniedziałek godz. 13.50 – 14.20

RELIGIA: poniedziałek godz. 9.30 – 10.00

ZAJ. TANECZNE: środa godz. 12:10- 12.40

ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE DLA GRUPY „BYSTRZAKI” NA MIESIĄC KWIECIEŃ

Cele ogólne:

  • rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: tradycja, szacunek oraz pojęć związanych ze świętami, np. palma, kraszanki, pisanki, miejscami użyteczności publicznej: kino, teatr, muzeum, kukiełka, marionetka, a także zawodami: scenarzysta, aktor, kostiumograf, etnograf;
  • rozwijanie umiejętności budowania logicznej wypowiedzi i mowy opowieściowej, w trakcie tworzenia fabuły opowiadania; rozwijanie wyobraźni dzieci;
  • doskonalenie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych; pamięciowe opanowywanie tekstów wierszy i piosenek oraz słownictwa w j. polskim i angielskim;
  • stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem oraz wprowadzanie litery f, F;
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie cyfry 9 i owalujako figury geometrycznej; stwarzanie możliwości do manipulowania figurami i przedmiotami i obserwacji odbicia lustrzanego; tworzenie osi symetrii przez składanie papieru i obserwowaniu efektów pracy; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy;
  • kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak szacunek do ludzi, ich pracy, zwierząt, przyrody i przedmiotów czy tradycji przez uświadomienie konieczności właściwego zachowania w miejscach użyteczności publicznej, stosowania się do ogólnie obowiązujących norm;
  • kształtowanie postaw prorodzinnych i patriotycznych poprzez uświadomienie znaczenia tradycji dla świadomości rodzinnej i narodowej – zwyczaje związane ze świętami, regionem (potrawy, strój ludowy, zwyczaje, muzyka, wytwory ludowe);
  • rozwijanie umiejętności muzycznych, wokalnych i tanecznych przez naukę nowych piosenek „Święta wielkanocne”, „Piosenka lalkarza” i tańców „Szewc”, „Klepany”, polonez;
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci, stwarzanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej – gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych;
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci podczas przeprowadzania prostych doświadczeń, obserwowania ich wyników i wyciągania wniosków na tej podstawie;
  • rozwijanie kreatywności i samo­dzielności dzieci w planowaniu i realizacji działań, np. podczas przygotowywania spotkania z okazji Wielkanocy;
  • rozwijanie doznań sensorycznych i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej podczas zabaw w KDS;
  • rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, rysowania po śladzie, zabaw w ramach KDS; stwarzanie możliwości do podejmowania prób pisania w liniaturze i w kratce

PRACA ZDALNA – ZABAWY I ZADANIA DLA DZIECI:

Zadania do realizacji w dniach 12-16.04.2021r.

Zadania do realizacji od dnia 06.04 do 09.04- Z kulturą za pan brat

Zadania do realizacji od dnia 29.03- 02.04- Wielkanoc

Zajęcia dodatkowe:

ZAJĘCIA TANECZNE:

Zajęcia sportowe- linki:

ĆWICZENIA OGÓLNOROZWOJOWE W DOMU CZ 1 – YouTube
ĆWICZENIA OGÓLNOROZWOJOWE W DOMU CZ 2 – YouTube

GRY I ZABAWY RUCHOWE I WYŚCIGI RZĘDÓW – YouTube

ZABAWY RUCHOWE DLA PRZEDSZKOLAKÓW NA POWIETRZU – YouTube

ĆWICZENIA OGÓLNOROZWOJOWE. – YouTube

SPORTOWA EKIPA ĆWICZY – YouTube

ĆWICZENIA KOORDYNACJI RUCHOWEJ + WYŚCIGI – YouTube


Rytmika:

12-16 kwiecień:

Dziś pobawimy się w straż pożarną. Przygotujcie proszę wycięte z kartonu koło, może być też talerzyk papierowy. To będzie nasza kierownica. Posłuchajcie najpierw piosenki o strażaku: Strażak Tomek. Piosenki dla dzieci.@Kanał dla dzieci – Lulek.tv – YouTube
A teraz czas na przywitanie i rytmiczne ćwiczenia Rytmika zostanę strażakiem – YouTube

6-9 kwiecień:

Dzisiaj będziemy zapraszać do wspólnego tańca nasze maskotki. Połóżcie obok siebie dużego misia lub lalkę będą Waszą parą w tańcu. Na dzisiejszych zajęciach nauczymy też tańczyć chusteczkę (poproście mamę żeby pożyczyła Wam do tańca np. apaszkę).

Rytmika – Taniec z misiem – YouTube

29.03-02.04:

Rytmika świąteczne porządki – YouTube

Dzień dobry

🙂

Na dzisiejszych zajęciach muzycznych pobawimy się w rozpoznawanie dźwięków niskich i wysokich. Będziemy również grali marsza. Przygotujcie dwie duże łyżki, będą nam potrzebne do wspólnego muzykowania :

Rytmika – dźwięki niskie i wysokie – YouTube

Zadania z jęz. angielskiego na kwiecień 2021r.